öppnade sidåkåpan på assaulten idag pga. haveri, det var första gången jag öppnade den på drygt 160 mil, remmen som sitter på är samma rem som satt på när jag köpte den (115) å den har gått 270mil. Inte en gnutta rem damm i variator utrymmet!!! Helt sjukt, kan ju inte ljuga å säga att man kört lugnt heller.....
Körde 40mil förra gången jag bytte, denna gången kom jag bara 5mil innan den small av. Anledningen va att jag va tvungen att ta en rem ifrån en 600cc till min 800cc å de funkade mindre bra tydligen 850:- var 5e mil blir väl billigt på en vinter
Har nu kört 60mil och inga fransar eller dylika problem. Enda som är gjort är luftintag framför primären. Exakt samma körstil som tidigare men nu går remmen att ta i efter en hög med fullgasrepor i djupsnön.
Har kört min skoter ca 150 mil kan jag tänka mig och är fortfarande kvar på den remmen som satt på när jag hämtade ut skotern och till synes är den inte sliten för fem öre
Hur länge den håller är svårt att svara på, men drog en korrekt inkörning på dyr-remmen när jag köpte maskinen och nu har den gått 240 mil hittills, ser svinfräsh ut än, ta i trä! kör summit 800r 2009!!!
jag har en lynx cobra ultra -96, den senaste remmen jag satte på har inte gått mer än 10 mil och den har redan börjat fransa sig på sidorna, men det är uppepå remmen som den är mest sliten, ser ut som något har bränt sönder remmen på ovansidan. har nyligen justerat motorn då den stod snett men den tycks äta rem i alla fall. Någon som kan säga vart problemet ligger?