Hur lär man sig trimma seriöst?

madman

Ny medlem
3 okt 2006
4
0
1
Täfteå
Gå in på ditt stadsbibliotek
Låna boken som heter Two stroke performence
Gubben som skrivit den är asgrym
 
R

Robin

tycker att en bra ide för dig skulle vara att köpa dig en gammal skoter, men inte för gammal, ta ca sådär -90 och farmåt... gärna en som inte för tillfället går.. så lär du dig skruva i den, på så sätt lär du dig hur allt funkar å hur allt hänger ihop å sen är det oftast ganska logiskt att tänka på hur man skulle kunna trimma en motor...
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Varit där gort det! Det jag är ute efter är mera djupgående men det är bra tips du kommer med:) för det var också en tanke med denna tråden att hjälpa dom som är kompletta nybörjare på traven så alla tips som jag kan få är välkomna så länge det är seriöst!
 
R

Robin

vad är det för sätt att trimma du vill lära dig mer om? finns ju så mycket, turbo, kompressor, drevning, portning, avgasystem osvosvosvosvosvosvosvosvosvosv....
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
allt som har med trimning att göra! allt från variator till beräkningar av 4T kammar,pipor,toppar mm mm. Jag vill dels lära mig själv och hjälpa andra som är nyfikna på seriös trimning av skotrar för nöje och tävling!
 
R

Robin

haha allt, det är mycket det... men det är bara söka på google, börja hänga på någon skoterverkstad osvosvosvosv
 

E33T

Välkänd medlem
1 okt 2006
142
0
6
Sundsvall men snart Älvdalen
Jo men hade det inte varit trevligt att ha ett ställe där folk kan hitta trim tips
istället för att ängna flera veckor till att leta när det finns folk som vet om hur,när,vart man hittar info redan? Och det måste ju finnas folk här som jobbar med trimning som kan hjälpa andra så dom slipper göra samma misstag som dom ev. har gort! å andra sidan så vet jag att det brukar vara mycket hysh hysh kring trimning men jag tycker att man borde kunna hjälpa folk ändå så dom slipper vanliga fallgropar som kostar mycket pengar!!!