Hur många tänker gå med i sin lokala klubb?

Med anledning av bla SSCO's uttalande så tänker du gå med i din lokala klubb ?

• Ålder 0-25 Redan medlem

Röster: 23 21,7%
  • Ålder 0-25 Tänker lämna klubben

Röster: 0 0,0%
  • Ålder 0-25 Skall genast gå med i klubben

Röster: 13 12,3%
  • Ålder 0-25 Nä, kör hellre gratis

Röster: 21 19,8%
  • Ålder 25- Redan medlem

Röster: 28 26,4%
  • Ålder 25- Tänker lämna klubben

Röster: 3 2,8%
  • Ålder 25- Skall genast gå med i klubben

Röster: 10 9,4%
  • Ålder 25- Nä, kör hellre gratis

Röster: 8 7,5%

• Totalt antal som röstat
    106

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Efter att ha sett filmen från årsmötet i Vilhelmina (var det väl) så inser man att vi måste göra något åt saken.

Mötet liknar en träff i PRO (inget ont om dem) med ideer och tankar som i mångt och mycket hör till historien.

Så dags för en ny undersökning :)

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
vilken bra tråd!
hoppas vi får fler medlemmar!
jag är med i krokoms mk sen ett år tillbaks för att få bättre och roligare körning.

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Varför inte vara med i sin skoterklubb?
Kostar ju bara kring 200-300kr per år och lederna blir ju mycket bättre!

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Har tidigare varit med i både Hede skoterklubb ( en av dom största som är med i SSCO) och Njurunda Skoterklubb (snofed)... Kostar ju bara 325kr för båda så tror nog jag blir med iår också.

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Jag är med i 2 klubbar, jag tycker absolut man ska vara med i åtminstonde 1 klubb. Du åker ju iaf. någon gång på markerad led var du än åker. Skadar ju inte att få lite info oxå om vad som händer i din klubb.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jag skall genast gå med!

Kostade bara 100kr, Västanfjällets Skoterklubb.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Är med i FSF Nord, och ska förlänga mitt medlemskap i år med. Tycker att man ska satsa på skoteråkningen så mycket man kan.

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Trist å se skitmentaliten som dom flesta har, dom som inte är med i någon klubb. Tråkigt att dom inte bidrar till ett ***** skit.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Jo jag är medlem i en klubb.
Men min klubb är då inte ansluten till SSCO
Måste väl bli mer diskusioner i de klubbar som anslutit sig?

Är din klubb ansluten och isåfall varför?
Ta upp frågan på klubbmötet

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Här i trakterna av GÄLLIVARE så finns det en större klubb i själva tätorten och ett gäng småklubbar uti i byarna runt ikring, men ingen av klubbarna verkar kunna samarbeta utan alla håller bara på med Revirpinkeri / Janntelagen och det blir pannkaka av alltihopa. :mad:

....Detta får till följd att det fungerar otroligt otroligt dåligt för skoterfolket sett till deras intressen osv. :mad:

....Detta gnuggar Kommunen & div mark ägare händerna åt då det blir super lätt att driva igenom restriktioner osv osv då det inte finns något samlat/organiserat motstånd ifrån skoterfolket runt om i kommunen. :mad:

*Uppgiven* :mad:

.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Här i trakterna av GÄLLIVARE så finns det en större klubb i själva tätorten och ett gäng småklubbar uti i byarna runt ikring, men ingen av klubbarna verkar kunna samarbeta utan alla håller bara på med Revirpinkeri / Janntelagen och det blir pannkaka av alltihopa. :mad:

....Detta får till följd att det fungerar otroligt otroligt dåligt för skoterfolket sett till deras intressen osv.

....Detta gnuggar Kommunen & div mark ägare händerna åt då det blir super lätt att d:mad:va igenom restriktioner osv osv då det inte finns något samlat/organiserat motstånd ifrån skoterfolket runt om i kommunen. :mad:

*Uppgiven* :mad:
.
Om du inte redan är med kanske du skall gå med och försöka påverka dem.
Trodde Gällivare hade ordning och reda på det här med snöskoter men så fel man kan ha.. :mad:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Om du inte redan är med kanske du skall gå med och försöka påverka dem.

Trodde Gällivare hade ordning och reda på det här med snöskoter men så fel man kan ha...
:hmmmm2: Vem har sagt/påstått att jag inte är medlem i någon klubb ? :hmmmm2:
...Jag bara berättar om hur dåligt det fungerar här i Gällivare Kommun.

Vi här uppe i Gällivare/Kiruna osv är ljusår ifrån hur BRA det fungerar och är ordnat för skotern i allmänhet i jämförelse med tex Jämtlands & Västerbottens fjällen.

.

Last edited:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skrev ju OM du inte är med... men är du redan med så är det väl bara att köra på...
Måste väl ändå gå att samarbeta...

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
:hmmmm2: Vem har sagt/påstått att jag inte är medlem i någon klubb ? :hmmmm2:
...Jag bara berättar om hur dåligt det fungerar här i Gällivare Kommun.

Vi här uppe i Gällivare/Kiruna osv är ljusår ifrån hur BRA det fungerar och är ordnat för skotern i allmänhet i jämförelse med tex Jämtlands & Västerbottens fjällen.

.

hur blev det nu, har lite taskigt minne, stänge dom av leden från träsket mot kullehållet? eller var det bara att det blev tidbegränsat?

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Är redan med på två ställen, hemma vid kusten och uppe i fjällen där stugan finns. Om någon av dem hade varit med i SSCO hade jag nog f-n gått ur. Aldrig att mina pengar ska gå till att avlöna en sån som Jan S.

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Har betalat in till en klubb redan. Ska betala in till minst en till inom en inte alltför avlägsen framtid. I fjol var jag med i tre klubbar (vars områden sammantaget täcker 99,8% av de områden där jag kör).