Hur många tänker gå med i sin lokala klubb?

Med anledning av bla SSCO's uttalande så tänker du gå med i din lokala klubb ?

• Ålder 0-25 Redan medlem

Röster: 23 21,7%
  • Ålder 0-25 Tänker lämna klubben

Röster: 0 0,0%
  • Ålder 0-25 Skall genast gå med i klubben

Röster: 13 12,3%
  • Ålder 0-25 Nä, kör hellre gratis

Röster: 21 19,8%
  • Ålder 25- Redan medlem

Röster: 28 26,4%
  • Ålder 25- Tänker lämna klubben

Röster: 3 2,8%
  • Ålder 25- Skall genast gå med i klubben

Röster: 10 9,4%
  • Ålder 25- Nä, kör hellre gratis

Röster: 8 7,5%

• Totalt antal som röstat
    106

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Vi har Fam. medlemskap i Lycksele (åker där ibland), Timrå (bor här), Bredsjön (åker där ibland) och sen blir det Åkersjön i vinter igen eftersom vi kommer att åka dit lite mera i vinter. Tycker det skall vara självklart att man har ett märke på sin skoter som talar om att man är medlem.
Med tanke på vad det kostar att fylla tanken så skulle man skämmas att köra skoter utan medlemsskap.

Senast redigerad av en moderator:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skickade in en anmälan här för några dagar sen till min locala klubb. Inget i brevlådan inget på mailen :-( Ska det verkligen behöva vara så här segt ?!
Det är märkligt att dom inte gör reklam för sig på anslagstavlorna på ica, konsum osv, skolor mm. Man kan ju ana varför antalet medlemmar sjunker...

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
2stroke: Varför inte gå med i styrelsen i din klubb å kämpa för detta?

berrob: du får nog vänta lite längre, tänkvärt e att allt sköts ideellt där många har familj och jobb som går före.

Här i Ragunda funkar det bra då vi är 4st skoterklubbar som bildar en allians, dvs vi e ganska så stora.
Jag själv e bara med i "min" skoterklubb, då man även håller på med bilar där ja har tävlat i rally så är jag med i rallyklubben samt man e medlerm i nån klubb "bil då :D" så de får räcka, även vart med i styrelsen för rallyklubben å vet vad det innebär så min eloge till dom som "jobbar" med detta år efter år

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jo jag förstår det, men rimligtvis borde man kunna ordna så att man registrerar sig samt betalar via nätet. Man bör ju kunna få banken till att sponsra med kopplingen till betalningstjänsten... Lite offtopic men sånt här kan ju drastiskt påverka antalet medlemmar. Den som får "ett ryck att gå med" kanske tappar det om inbetalning mm dröjer... Men likaväl kan det handla om att man vill ha tydliga årsbryt på inbetalningar , vart går ränsen för 08/09 vs 07/08 osv...

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
berrob: du får nog vänta lite längre, tänkvärt e att allt sköts ideellt där många har familj och jobb som går före.
Ackurat.....jag är kassör i en skoterklubb......men också småbarnspappa (3½ & 6 år) samt jobbar som distriktsveterinär (ett jobb som innebär 50-60 timmars arbetstid per vecka + jourtjänstgöring). Viss tid "off season" hamnar skoterklubbsjobbet en bit ner i prio faktiskt:rolleyes:

mvh / Matti

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Matti:

Jag märker att vilja på att ändra hur klubbarna arbetar är hög. Som jag skrev innan, varför inte nyttja betalningstjänster på nätet , då kan man få allt detta med automatik.
Bättre service och mindre jobb :)

Och jag har själv suttit med i div föreningar och jobbar borta väldigt mkt själv så jag vet vad det innebär, men här sitter ni ju i princip och försvarar förlegade metoder :)

Ju enklare att gå med desto mer medlemmar. Man kan inte räkna med att den större mängden kommer vara aktiva medlemmar, men kr in är alltid bra + ev bidrag per medlem som man kanske kan få.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
berrob självklart har du rätt med att de bör dra mera medlemar i denna teknologiska tid men det är ju ändock bara första gången man blir medlem restrerande gånger så kommer inbetalningskortet per automtik för dig. Från den tiden ja jobbade åt banken så hade så gott som alla idiella föreningar mm allt via internet dock vet ja ej hur man bör gå till väga för att man ska kunna regga sig samt betala. det är ju igentligen bara för respektive klubb å skriva en liten spalt på sidan med konto pg/bg nr samt vad man ska meddela sen äre klart, typ som vi har på wankelregistret.se

"Här finner du all klubbinformation och anvisningar hur du blir medlem i SWR!
--------------------------------------------------------------------------------
För att bli medlem i SWR betalar man 200:- till PG: 473 49 27-9. Skriv ditt namn, adress och bil
(eller annat) på talongen, samt e-postadress och gärna användarnamn i forum/hemsida om du är registrerad.

Betalar du via internet måste du maila kassören (Bert-Åke "Combat" Blennow) dessa uppgifter!
Vill du styrelsen något så finns dessa personer till din hjälp via följande adresser och nummer."

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Såg nu på omröstningen att det är FÖR många som inte är medlemar, alla som inte är det gnäller säkert på lederna också!

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
LindeMan: varför tror du jag startade tråden ? :)

Ska vi har kvar åkningen måste vi engagera oss. Därför är det trist att se 20% av "snorvalparna" kör hellre gratis. Tydligt att klubbarna måste ändra på sig för att nå nya målgrupper.

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Jag och en kompis gick med förra året, Vi engagerade oss så mycket att vi blev med i styrelsen:) Nu är vi ledansvariga över ett område, har fått tillgång till skotersladd och så.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
I slutet på denna tråd finns en bra anledning till att gå med i den lokala klubben.
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=20947&page=3

Den vid Jägarbo som ansluter till Bredviksleden.

En dåre drog tydligen full mutter med hur många dB som helst och tog inte hänsyn till den stackars hästen som kom efter hästvägen. Hästen skenande och flickan på hästen var mindre lycklig över situationen.

Dessutom så körde galningen alldeles vid hästvägen/efter hästvägen istället för efter leden vilket inte gjorde saken bättre.

Skoterklubben svartmålades för att de inte håller koll på buskörningen.

Varför vet jag inte, är väl Polisen som har hand om lagen och antagligen var han inte ens med i klubben utan är bara en sån som gnäller på dåliga leder inne på klubbens hemsida.

Till en början så var markägarna på G att stänga ALLA leder i Bredviksområdet, dvs de mot Bjumisträsk, Vånafjärden, Rudsträskbacken.

Efter förhandling med skoterklubben så blev endast Jägarbo-leden avstängd.

Vad roligt det hade blivit för många om alla lederna blivit avstängda.

Så där ser man hur mycket skit en idiot med dB-rör kan ställa till med, och sedan ser man på röstningen hur många som tycker dB-rör är kEwL.

Det var inte bara dB-rörets fel, men det spädde på det hela otroligt mycket, största felet var i skallen på föraren, han röstar antagligen på alternativ 2 i denna röstning och ville visa hästen hur bra det låter.