Hur många vill ha 2-takts tripplarna tillbaka?

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
[quote
...Däremot kan dom väl proppa i en extra burk på touringmaskiner som kan behöva lite extra vrid.[/quote]

Nu är det ju så att en extra burk ger inte alls mer vrid, utan precis tvärt om. Betänk H-D vs Japshoj. Vid samma kubikantal så har de 2 cylindriga mer vrid, MEN en trippel har betydligt bättre möjligheter till hög effekt på toppen.

Själv åker jag trippel och fullkomligt älskar ljudet, men för mig stavas framtiden 4-takt. Även om de för närvarande tenderar att vara tyngre så är doftlösheten och hållbarheten mkt viktigt för mig och därav valet.

Likt Tv4 så kan KB (King Bongo) vända sig till någon annan och eventuellt dravla om det jag skrivit för själv ids jag inte se hans nick ens innan jag blir sååååå trött. För mig talar försäljningen sitt tydliga språk när vi kunder köper massor av 4-taktare trots att det är rejält mycket högre pris på dem.

//Rob
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Ni som säger att tripplar är tunga.. Vad baserar ni det på? Ta tex en gammal XLT indy som har en torrvikt på 215-220 kg enligt uppgift, tycker ni det är tungt?

Något som skulle vara riktigt trevligt att se vore en nyproducerad trippel, liknande den som satt i XCR 800 el. SRX 700, med dagens teknik som insprut och allt vad det heter. Jani fyfan, de vore något det..