Det var en bekant som sa att det var samma olja men i olika förpackningar.
Japp, en lärare som praktiserade på skolan våran berättade att han varit och kollat på stället där dom tappar upp på dunkar och det är samma råvaror till alla märken sen olika tillsatser därför det blir olika priser men biltemas olja kan mycket väl vara samma som vilken annan.
Lite offtopic kanske men, hittade dock ett inlägg på
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=5654 som vart intressant står mycket om oljor, hittade dels detta:
1. Varmkör ALDRIG någon motor på tomgång! (det tar längre TID innan den blir varm, Chokekörning tvättar bort olja i cylindrarna så dessa slits oerhört jmf med normal körning, och sist VATTEN bildas så länge motorn inte kommit upp i driftstemp, vilket den gör bäst med lite lätt belastning = kör iväg snällt direkt när du startar. Kör de första 2-3 Km i lugnt tempo, men inget komatempo.
2. Vattnet kommer ut. Men bara när motorn är varm = undvik kortkörningar, OCH starta ALDRIG en vinterkonserverad motor förrän du ska köra en riktig tur! Den blir bara MER och MER bemängd med kondensvatten i olja, cylindrar, och avgasrör (som rostar). I all välmening startar en del sina hojar på vintern, varvar lite (och tror att detta ersätter en RIKTIG konservering), under några minuter. Men detta räcker inte på långa vägar för att driva ut fukten.