presisXad ! din topp har inte spikat sig till sitt utseende .en kolvring eller något annat typ vevlager/nållager bitar har studsat runt mellan kolv och topp
presisXad ! din topp har inte spikat sig till sitt utseende .en kolvring eller något annat typ vevlager/nållager bitar har studsat runt mellan kolv och topp
du verkar ju inte så himmla seriös har man slitna kolvar så byter man dem .har man inte råd ska man inte ha skoter ,du kommer att ha ett jätte dyrt ras innom kort.
jag personligen tar isär och byter kolvar etc efter ca 350 mil oavsett om det behövs eller ej då vet jag att det är ok ,man ska byta tex kolvar efter vissa intervall om man vill slippa ras (som på cross hojjar)
momentet spelar väl ingen roll dra på känn ,får du svaret på den frågan kommer du tvivla på det i alla fall .
denna tråd är till för att vi ska hjälpa varandra ,men fråga inte om du ändå skiter i svaren du får
Har du pratat med mek'en där så litar jag på hans omdömme "han kör och använder sina grejer det vet jag iallf"ja toppen var skadad av att den har spikat förut, men det är inga andra skador på varken kolvar, kolvringar eller cylindrar. Skämtade om beggad olja, men verkar ha köpt billigaste möjliga och fått mycket av det eftersom kolven är kolsvart.
Reporna som var var så tunna att man inte ens kände av det med fingrarna, så de sa iaf att det inte skulle vara några problem. Som sagt ser värre ut på bilderna än vad det gjorde när man väl hade tagit loss det.