Hur ställer man in lyset?

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Jag har en Polaris XLT Touring -97:a som jag tycker lyset lyser för lågt på.
Det funkar skapligt om man har en vuxen bakom, men kör man själv
så lyser det ca 10 meter framför mig bara. Hur beter man sig för att höja lysbilden?
Tacksam för snabbt svar, ska ut och åka i helgen.

E

Ej medlem/Inloggad

Jag har ett annat problem med lyset på min skoter, när man kör första gången på länge så lyser all belysning väldigt svagt. Men efter en stund så blinkar det till och då lyser det bra. Kör man regelbundet var och varannan dag så är det aldrig några problem. Även om jag laddat batteriet fullt när den stått nån vecka så får jag samma problem direkt fast batteriet är fulladdat.
Nån som har nån lösning.

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Ej medlem/Inloggad skrev:
Jag har ett annat problem med lyset på min skoter, när man kör första gången på länge så lyser all belysning väldigt svagt. Men efter en stund så blinkar det till och då lyser det bra. Kör man regelbundet var och varannan dag så är det aldrig några problem. Även om jag laddat batteriet fullt när den stått nån vecka så får jag samma problem direkt fast batteriet är fulladdat.
Nån som har nån lösning.
Troligen har du taskig kontakt någonstans.

Ta isär och rengör alla kontakter och jordpunkter med en riktig kontakt eller elektronikrengörings spray (inte 5-56) och fetta sedan in alla kontakter med batteripolfett.