Hyra skoter!

MilleL

Medlem
15 feb 2009
6
0
1
Umeå
Hej skoterfolket!

Jag har just upptäckt på nytt hur härligt det är att köra skoter, jag född o uppvuxen i Kiruna där man mer eller mindre kör skoter på gatorna (gjorde iaf på tidigt 80-tal) men har bott i vid kusten lääänge nu.
Nu bor jag i Umeå och är grymt sugen på att återuppta detta underbara sätt att vistas in naturen och få känna friheten. Men innan jag lägger ut pengarna på en begagnad maskin skulle jag vilja hyra något lättkört och ledvänligt en helg (förmodligen 14-15 mars).
Har sökt och sökt, till och med lagt ut en annons på blocket, men inte någon framgång. Snowflake finns ju i Luleå, men det blir ganska många mil för att hämta och lämna tillbaka skotern, sen är de ju ganska dyra oxå, 4000:- för en Rave 600 i 3 dygn.

Jag tänkte därför kolla med er som förmodligen har väldigt mkt bättre koll än mig om ni vet någon i Umeåtrakten som hyr ut.
Ni kanske till och med vet någon som hyr ut privat?! Jag betalar bra och står givetvis för självrisken om något skulle hända.

Tacksam för er hjälp, längtar verkligen ut!!

//Mikael

lofgren

Medlem
16 dec 2008
14
0
1
Om du ända hade tänkt att hyra en hel helg så är det då inte lika bra att åka upp mot fjället/inlandet?

MilleL

Medlem
15 feb 2009
6
0
1
Umeå
Förvisso, men då ska man få med hela grabbgänget på det oxå. Sen blir det ofta ganska dyrt att hyra i fjällen plus att man måste fixa boende för hela gänge.....
Men visst, det hade varit skitkul!!

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
robertfors är nog det närmsta som som du kan komma! hör med överklintens kvarnhotell.
eftersom man inte får länka till annonser på nätet så blir det ingen länk men googla på vasterbotten turist! där finns alla skoteruthyrningsföretag i västerbotten + nummer å hemsidor till dom!

forsknäckarna i vindeln hyr ut rx1,or så jag hade hyrt en sån om jag hade behov av skoter här :hello:

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
... ganska dyrt att hyra i fjällen ...
Jag har kollat ett par gånger och då var det inte dyrare att hyra i Jäckvik/Vuoggatjåmle än det var i Piteå/Luleå om man jämför likvärdiga maskiner. Dessutom slipper du frakta skotern därimellan.

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
jag skotar i borgafjäll, där kan man hyra maskiner ochså...om du inte tycker det är för långt, sen har ju tärnaby...finfina fjäll å myche snö

P.Kock

Ny medlem
21 feb 2012
4
0
1
Umeå
Hej!
Kan bara säga att jag hyrde en Summit 600 e-tec i Umeå förra helgen, grymt före och otrolig maskin. Jag hyrde skotern hos hyrskotern.se. Seriöst och trevlig uthyrare, marknadspris men smidig att hämta skotern på släp mitt i Umeå.
PK!

P.Kock

Ny medlem
21 feb 2012
4
0
1
Umeå
Sv: Hyra skoter! www.hyrskotern.se

Det var faktiskt så att dom levererade den till mitt garage på Nydala då jag hade lite ont om tid innan vi skulle iväg. Som sagt, www.hyrskotern.se