Hej
Köpte nyligen en Indy 500 Classic Touring från -98.
Båda insugsgummi läckte vid köpet.
Åkte till en av dem lokala skoterhandlarna och beställde nya gummi.
När bytet av gummina skulle ske så uträcktes att gummina inte passade.
När jag pratade med handlaren och uppgav måtten som jag mätt på befintliga gummin så sa han att motorn måste vara bytt till en XTL-snurra.
Så då till mina frågor:
1. Är det ett vanligt förekommande fenomen
att man gör ett sådant byte som jag beskrivit ovan?
2. Hur säkerställer jag vilken modell på motor som sitter på skotern. Finns det några märkningar som jag kan titta efter?
Tack på förhand!
Köpte nyligen en Indy 500 Classic Touring från -98.
Båda insugsgummi läckte vid köpet.
Åkte till en av dem lokala skoterhandlarna och beställde nya gummi.
När bytet av gummina skulle ske så uträcktes att gummina inte passade.
När jag pratade med handlaren och uppgav måtten som jag mätt på befintliga gummin så sa han att motorn måste vara bytt till en XTL-snurra.
Så då till mina frågor:
1. Är det ett vanligt förekommande fenomen
att man gör ett sådant byte som jag beskrivit ovan?
2. Hur säkerställer jag vilken modell på motor som sitter på skotern. Finns det några märkningar som jag kan titta efter?
Tack på förhand!
Last edited: