som alla andra EFI system antar jag att det sitter en tempgivare som känner av motorns temperatur och "skickar" denna temperatur i form av ett ohm värde till insprutningens styrenhet.. ju kallare motor ju mer bränsle
om givaren är paj bör du få nån felkod men den kan också vara trasig på så sätt att den visar fel värde, då får du ingen felkod och insprutningen tror att motorn fortfarande är kall och ger en fetare blandning fast motorn är varm..
nu kan ja inte värdena på tempgivaren men ta reda på det eller mät på en fungerande och jämför på din, kom bara ihåg att den ändrar ju resistans beroende på temperatur.
har du kollat hur stiften ser ut?
om givaren är paj bör du få nån felkod men den kan också vara trasig på så sätt att den visar fel värde, då får du ingen felkod och insprutningen tror att motorn fortfarande är kall och ger en fetare blandning fast motorn är varm..
nu kan ja inte värdena på tempgivaren men ta reda på det eller mät på en fungerande och jämför på din, kom bara ihåg att den ändrar ju resistans beroende på temperatur.
har du kollat hur stiften ser ut?