Vad händer när den stannar? Stoppar bensinpumpen före eller efter att motorn dör?
Hur beter sig de tre reläerna?
(pumprelä, huvudrelä, "self shutoff relay")?
Ett tips är att koppla in kontrollampor provisoriskt efter kontakten på vart och ett av reläerna för att se vad som händer när motorn dör.
Ytterligare en möjlighet är dåligt batteri och/eller fel i likriktaren/spänningsregulatorn så att en massa störningar från laddningskretsen stör styrdonet.
Prova att först ladda batteriet fullt (och se till att det är i bra skick!), ta sedan bort säkringen för batteriladdning och provkör.
Om du har tillgång till oscilloskop så kolla att signalen från tändsystemet till insprutningen ser ut som den ska (osymmetrisk och ful sinusspänning, 100-200 V t-t har jag för mig)
För övrigt är insprutningsstyrdonet helt och hållet uppbyggt med standardkomponenter och alltså reparerbart. Det finns ingen som helst anledning att byta ut det om det inte är totalförstört av t ex brand eller korrosion.