indy 500 trail misständer! Hjälp

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
testade idag..den startade lätt och gick sådär tills den blev varm då gick den skit..stängde av den.sen ville den inge mer..vart även sämmre gnista då den var varm
 

deji

Välkänd medlem
testade idag..den startade lätt och gick sådär tills den blev varm då gick den skit..stängde av den.sen ville den inge mer..vart även sämmre gnista då den var varm
Sitter det någon kondensator på den? om det gör det så är jag ganska säker på att det är den som är felet, dom brukar inte kosta så många kronor heller!
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
testade idag..den startade lätt och gick sådär tills den blev varm då gick den skit..stängde av den.sen ville den inge mer..vart även sämmre gnista då den var varm
Har samma prob med min indy 500 sks-91.. Gick kanonfint men sen efter ett tag så bara motade den nästan fyr-taktade över 6000rpm.. lunkade hemmöver å började kolla; rengjorde gasarna, kortade tändkablarna, knackade ur avgassystemet (ingen skit) lossade chokejusteringarna, bytte tändstift. Då gick den skit bra en sväng, nästasvägn lika dant.. Inget fel på nått? Tändstiften ok, bytte bränslefilter rengjorde gasarna = ingen skillnad. Går lika skumt.. Testade med startgas runt packboxen men ingen skillnad samma lika runt gasarna.. Komptestade 9,5 - 9,4 = HELT OK. Såå.. Ska nästa vecka efter en jäkla massa jobb (pengar) ta och skruva lös svänghjulet och kolla skicket på lindningarna... Annars vete f**n?!
Har testat att justera om nålen och blandstruven men det ska ju inte spela någon roll när det är 3/4 - 4/4 gas... mest bara för att.. ja menar.. den gick ju bra innan.. blir inte klok.. återkommer i mitten av nästa vecka.. Fel då ska jag på resa om två veckor :eek:(
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
Ingen kondingen på den..packoboxarna är det inge fel på..måste testat att byte tändspole/cdi på den kan ju kanske vara det som *****s.
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
Ingen kondingen på den..packoboxarna är det inge fel på..måste testat att byte tändspole/cdi på den kan ju kanske vara det som *****s.
Så hur har det gått??

Har mixtrat själv lit på 500:an men utan framgång :hmmmm: Ska ta ner svänghjulet imorgon om ingen annan har något klokt att komma med?
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
har inte skaffat mig nån ny spole än..men ska ta och göra det så fort som möjligt!
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
har inte skaffat mig nån ny spole än..men ska ta och göra det så fort som möjligt!
Jag rev ner motorn och kollade statorn= ok, cylinderfotspackningen = kass. Bytte den samt även packboxarna på vevaxeln. Startade och den gick bättre men fortfarande vill den inte varva ut och "fyrtaktar".

Ska låna en cdi-box nu och testa om det fungerar.

Hade även ett visst läckage från vattenpumpen dvs oringen som tätar mellan pump och motor, bytte den oxå samt passade på att polera upp kanalerna.. får se i eftermiddag om det var den det var fel på...

Statorn visade ju rätt mätvärde 147ohm men det är ju inte under belastning..´
 

dyrvold

Välkänd medlem
29 jan 2008
141
1
16
Boden
Testade med ny CDI = TJoohoo... vad det gick!! Den gamla ligger i ugnen på 50 grader nu och torkas... får se om detta löser problemet eller om det blir att handla ny?! (ska givetvis täta om den om den fungerar)
 

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
å fan..då lär det ju vara den på min också! får ta och beställa en=)