indysport 340 90 a.

jonthe_93

Medlem
2 apr 2006
32
0
1
:cool: tjenare.. Jag undrar om nån vet hur fort en indyport 340 90 a går. och hur många hk den har../ Jonthe
 

jonthe_93

Medlem
2 apr 2006
32
0
1

okej. men då ä den satt tngder på och borrad. sen sitter det hk matte på den.. så jag tror den gör 95. kanske. och 45 hk..


 
Senast redigerad av en moderator:

Nitte

Medlem
20 mar 2006
8
0
1
jonthe_93 skrev:
okej. men då ä den satt tngder på och borrad. sen sitter det hk matte på den.. så jag tror den gör 95. kanske. och 45 hk..
varför frågar du då?:confused:
 
Senast redigerad av en moderator:

jonthe_93

Medlem
2 apr 2006
32
0
1
för.folk säger olika hur fort den går och så. sen hur många hk den har. så jag ville veta. så jag skulle kunna gissa på ett ungefär hur snabbt skotern gå nu.. då den ä trimmad..
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Min 90:a gick 120 km/h (när det var riktigt, riktigt hårt före. Långsammare om det var moddigt och en del lössnö i spåren). Den var standard.

Kan tänka mig att en hk-matta på en skoter med såpass liten motor kanske till och med 'tar ner' toppfarten en aning, just med tanke på att motorn inte är så stor? I och för sig är det ju en spekulation från min sida, eftersom jag aldrig testat en sport 340 med annan matta än originalmatta.
 

jonthe_93

Medlem
2 apr 2006
32
0
1
jaa. tack. men den ä ju trimmad så den gör väll 115 på hårdföre. och sen så hur många hk tror du att den har ?.original? men desutom ä det bara en 32 mm matta. så det ä ju inte den värsta hk mattan ;P
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Det är ju sant att 32 mm mattor mer eller mindre är norm numer på de flesta märken/sportskotrar. Som sagt - jag har inte prövat med så höga kammar, det exemplar jag ägde en gång i världen hade standardmattan. Men 340-motorn i sig är ju inte någon värsting med dagens mått mätt och rimligtvis borde den tappa i effekt med en 32:s matta, men vinna i fäste. 115 låter rimligt med en sån matta tycker jag.

Komme inte ihåg hur mycket effekt/hästar den hade, faktiskt. Det är en sån där detalj som jag nog har vetat men glömt bort.

Däremot var jag väldigt nöjd med skotern, tyckte att den var väldigt tålig. Den provade t.ex. aldrig att bränna slides på 2500 mil.
 

jonthe_93

Medlem
2 apr 2006
32
0
1
Joo. jag tycker ochså dom ä jätte fin. men jag ä ju 12 år. så jag nöjjer mig med den ;P. hehe. men jag ska försöka hitta en matta på 28 mm . men jag hittar ingen.
 

john deere 340 power1

Semi PRO sledder
30 okt 2006
141
0
0
ystifinland
www.badassboys.net
dem har väl 35 hk org kompisens gick väl 85-90 hårt före

och hur kan du säga att din har 45hk har du kört den i bänk?
__________________
LÄNGE LEVE 2 takt... blå tvåtakts rök finns det nå bättre???


den går ca 100 och man vet vell ungefär hur många hk man har