Ingen tändning...??

johanstorm

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
1
6
Jungsund Finland
Visit site
Hejjsan!
Var ute å körde me min mxz 800x 02:a igår....hann köra ca 20km då det stannade helt utan förvarning...vi bytte stift kollade tänningen men den startade inte....sedan kollade vi om den hade någon gnista alls...men inte då....helt dööööd! så de va bara att bogsera hem skiten och börja förssöka klura ut vad felet kan vara....provade också starta me en kamrats "dess" nyckel...men inte fungerade det heller inte....?????????????????
är det nån som kan sega vad det kan vara eller har haft liknande problem??

Mxz5831

Semi PRO sledder
3 nov 2004
80
0
0
Kan det inte vara tänningsboxen då?
Men du kan ju sälja den till mig för 25000:- =)

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
johanstorm skrev:
Hejjsan!
Var ute å körde me min mxz 800x 02:a igår....hann köra ca 20km då det stannade helt utan förvarning...vi bytte stift kollade tänningen men den startade inte....sedan kollade vi om den hade någon gnista alls...men inte då....helt dööööd! så de va bara att bogsera hem skiten och börja förssöka klura ut vad felet kan vara....provade också starta me en kamrats "dess" nyckel...men inte fungerade det heller inte....?????????????????
Har ett liknande problem fast det small i min skoter sen va den död, ingen gnista.

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
strimbo skrev:
kopplat förbi dödmanssnöret och knappen?
Ursäkta mig men... Du kanske inte vet om det men... det går inte på en D.E.S.S utrustad skoter.

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
johanstorm skrev:
Hejjsan!
Jodå... jag har en aning... Börja att mäta om du får ström ut från statorspolen. Om du har det... mäta att du har rätt Ohm i triggerspolarna. Om du har det... kolla om du får ström till MPEM boxen. Om du har det.... kolla om du har ström ut från MPEM boxen till tändspolen. Om du har det...kolla om tändspolen är ok.

Att DESS nyckeln skulle ha nåt med det hela att göra är ytterst otroligt.