Intresse för variatorskydd till proclimb/procross?

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Många kanske upp fattar mig som bittsk och kritisk .
Men man lär sig med tiden och erfarenheten hur vissa saker skall byggas och framför allt hur dom skall göras för att hålla , bland annat ett variator skydd som skall tåla mer än EN remsprängning ..
Där tänker jag inte argumentera med någon här på forumet .

Det jag vill framhålla med det jag började med , utan att någon försöker få det att tappa spåret , är framför allt att jag tycker det är kul med dom som har idéer och gör saker själv , det jag tycker är jävligt tråkigt är alla snackare på forum som berömmer och tycker det är så fint och bra , men fan inte vill betala något för prylarna .
Så det vill jag trycka på , vill ingen betala , Nä gör inget då , gör det för sin egen skull och sina vänner och för att man tycker det är kul och pyssla :) .

Snackare och snålisar kan vara utan , eller betala vad det kostar i material och tid + en viss % , inte mer än rätt !!
Kör på k-len , ta mig rätt .

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.623
99
48
Örnsköldsvik
Det är väl ingen här som sagt att dom inte vill betala?
Det är ju K-len själv som föreslog ett väldigt bra pris (för kund alltså) enligt mig.

Det är ju upp till han själv om han vill hobby pyssla lite och bygga ett gäng mest för kul. Kan han sen sälja lite så är det ju kul för han. Men tror nog inte han planerar att bli rik på kuppen.

Det är ju kul att det finns personer som tillverkar saker "för folket" och inte endast för att tjäna så mkt pengar som möjligt.
Något säger mig ju t.ex. Asker inte blir rik på det han säljer.

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
jag skulle få skyddet från MY14 till min av handlaren men om det är lika dåligt finns helt klart intresse och skyddet över bromsskivan ska jag ha så ett sånt har du iaf sålt :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Bumpar upp en gammal tråd.

Vad tycker folket som köpt/tittat närmare på 14?

Är det bara jag som inte tycker om aty det inte går ta bort alls på årets modell?

Eller har de fixat alla remproblem och garanterar sig mot att ingen kommer spränga en rem(om så av oaktsamhet)?

Att byta rem funkar väll, men är det bara jag som vid remsprängning brukar få trådar och helvete runt variatorerna?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Har inte kollat allt för noga än hur det sitter,ska kolla upp det idag och se :)

Och nej Du är inte ensam om att få skit runt variatorerna