IQ-440 ( 2005 ) Fakta och allmän info... ?

H

hasse_iq

jag ska kanske skaffa mig en iq 440 -05 men undrar om de e nått att ha? hk? vikt?körställning? /hasse

E

Ej medlem/Inloggad

Iq

Antingen älskar du den eller så hator du den. Verkar dock vara en bra maskin att köra hårt med!

TL

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
När jag har vart å kollat på tävlingar så har IQ:na krånglat..många av dom. Men de kan vara tillfälligheter.

E

Ej medlem/Inloggad

är det ingen som vet nått om racing modeller? efter som dom inte e me tillverkarnas hemsidor:S

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
De flesta moderna 440is är ju jämbördiga båda motormässigt och viktmässigt, IQ440 är väl inget undantag. Stenhårda dämpare från fabrik, men de flesta bör ha shimsat om dem. Liten bränsletank men större finns ju att köpa fast den kostar mycket. Det ska vara väldigt enkelt att byta motor i dem om man vill ha en större. 600cc cylindrarna passar på 440blocket så det räcker att man byter toppdelen på motorn.

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
gulingen skrev:
De flesta moderna 440is är ju jämbördiga båda motormässigt och viktmässigt, IQ440 är väl inget undantag. Stenhårda dämpare från fabrik, men de flesta bör ha shimsat om dem. Liten bränsletank men större finns ju att köpa fast den kostar mycket. Det ska vara väldigt enkelt att byta motor i dem om man vill ha en större. 600cc cylindrarna passar på 440blocket så det räcker att man byter toppdelen på motorn.
okej är det lika dant med tex pro xr440?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
orre_mx skrev:
okej är det lika dant med tex pro xr440?
Var det motorbytet så är jag ganska så säker att så är fallet, då motorerna på iqn och proxr bör vara exakt lika. Om ingen annan här är hundra på att det stämmer så ring ex. Motorhuset i Östersund så kan de svara på din fråga.

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
okej tack :) ja de va de där du skrev om att de troligtvis räckte att bara byta toppar, cyllar, å kolvar så klart.