Jag har efter ett par funderingar kommit fram till att jag tycker att han går relativt slött...
IQn ska enligt PF racing leverera 136hk medans SXen jag hade förut ska ha levererat 133hk.
Det är inte stor skillnad men jag tycker att IQn känns slöare både på led och i snön.
Jag tog och tog lös och tvättade förgasarna ikväll, kollade också V-forcen på samma gång och alla blad såg fina ut.
Jag började också kolla lite på Dial A Jetens inställningar, ska ju tydligen funka utmärkt och de ska gå att bestycka om den på mindre än 1 min. Jag drog ut och testade ett antal gånger tills jag skruvat bägge skruvarna ett helt varv runt (någon mm i taget efter testreporna). Motorn var varm under hela testtiden, och jag kan säga att det märktes en jäkla skilnad beroende på hur plastskruvarna stod, men fick den inte att gå bättre än den gjorde från början.
Bytte också stift och det blev inte heller någon märkbar skilnad i jämförelse med gammla stiften.
Funderar att kolla över variatorerna, men tvekar lite då jag är helt oerfaren i variatorpill och kan ingenting om de alls..
Tillslagsvarvet nu ligger iallafall på 5500 varv, toppvarvet vet jag inte då jag inte glott ner på varvmätaren, ska ta och göra det senast i helgen.
Kan ju också tillägga att den började bluddra när jag höll fullgas i helgen i uppför där det var mycket puder men inte mer än på platten och där bluddrade det inte.
Om det är någon som vet vad problemet kan vara så dela gärna med dig av din erfarenhet!
Eller är det bara jag som förväntar mig att den ska gå bättre än den faktiskt gör..?
Är förövrigt en Raceportad Liberty 600 Ho motorn, DialAJet, Crankshop dubbelpipor och V-force, om det är något som spelar in i saken.