Sätt inte egt sonden för nära kolven bara!! Sätt ut den lite överdrivet mycket vid första körningarna. Finns riksk att turbon får motorn att dreggla ut mer sövel längre ut i pipan!!
Sätter man sonden för nära kolv kan man få helt åt Hell.. fel mätning,, men sätter man den för långt från kolv blir det bara lite fel.
Jag har min på 27 cm från kolv utan turbo!! Så minst 27-30 skulle jag satt den på först. Senare efter lite åkande kan du säker se var röret har rätt färg inv och kan evnt sätta den närmare kolv
Om 30cm är ute i pipan klara du dig med singelmätare.
Du kan köra smalbandslamda i värsta fall . Man ser ivf om den går för fett eller magert och när man kommer innanför det smala mätområdet den klarar funkar den lika bra som bredbandare. Men det är svårare att veta hur mycket för fett eller magert man ligger så bestyckningen tar längre tid gämfört med bredband. Och den klarar också bara mätområde för ganska snål bestyckning typ 12-14 air-f !! På en skoter ,,speciellt turbo kan man vilja ligga neråt 10-11 och där mäter inte en smalbandare. Men som sagt man ser ivf om den börjar gå magert uppimot 13-14 af som är inom mät området för smalband
Till 4taktshojen går det bra att köra smalbandare för den kan jag åka 12-13 af utan problem.