IQ Pro 800 Uppfräshning!

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Om man vill köra en budgetvariant så har biltema enginepaint för 49 :-/Burken. Inte prövat själv men säkerligen sämre än om man betalar 1500:- ;)
Den färgen tål runt 150 grader.

Hot paint som biltema säljer på burk klarar 600 grader.
Har dock ingen bra erfarenhet av deras Hot paint.

_JP_

Välkänd medlem
8 dec 2007
420
0
16
Mora/Arjeplog/Sorsele
Nja så där.. fick ju skära lite för att kunna böja den. men en teori är ju att värma filmen lite när man ska forma den. testade aldrig de för de vore dumt om de skulle bli missfärgning i filmen av värmen.. syns ju så väl när den är vit.
Jaha okej ja de ser ju bra ut iallafall. Tror limmet släpper om man värmer på sån där film. Får se om jag ska prova lite på min skoter också, är ju smidigt att de går att ta bort om de blir fel.

Easy360s

Välkänd medlem
Mini Update!
Nu är jag tillbaka på banan igen efter drygt en veckas vila. Huven är slipad och avfettad och redå för lackering!, Primer, och lack inköpt!
Kommer dra första lagret med primer ikväll eller imorgon och förhoppningsvis så rullar de bara på sen! ;D
Bilder kommer imorgon när jag kört igång med lackeringen! :)

Easy360s

Välkänd medlem
Första lagret:

På huven återstår nu att lacka 2 lager till, sedan klippa till galler till luftintagen och lacka dom röda. ev skära bort "lycktsköldarna" och göra om det till luftintag. Popnita fast rutan sedan hugger jag in på dekalerna!:rock:

Kommenter vad DU tycker! kul att få höra vad andra tycker! :)

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
tror du de inte blir snyggare med svarta galler med tanka på att hela skotern går under svart och vitt :D:Dmen as snyggt vilket som :D