Isrivare till summit

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Vilka isrivare använder ni till summitarna. Ska åka lång maskin nästa år och kommer att behöva kyla boggin emellanåt.

Har BRP några originalrivare?
Kikade på en HCR förra året och den hade rivare som satt fast i boggiskenan, som viks upp och läggs på skenan när dom inte används.
Såg smidigt ut samt att de inte är i vägen när de inte används. Nackdelen är väl att man inte kan backa med dom, men man får väl tänka sig för när man har dom nere.

Vill inte ha sådana rivare som sitter i bukplasten eller liknande. Ev om det finns några man monterar på framvagnen.

Så vad kör ni med som funkar?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Jag har dessa boggimonterade isrivare.

Sjukt nöjd.

Visst, du kan inte backa, men förutom det är dom totalt överlägsna.

KÖP!

Kolla bilder i vår Summit 600:a tråd som BIG startat.

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Instämmer med Beretta, kör sådana på min summit 800xrs. Även om du korsar en is utan snö så kyler dom otroligt bra. Plockar du bort boggiehjul är dom ett måste.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jag har just fått hem ett gäng från en kille i Kanada som kallar sig Summitseeker på Snowest forum. Det är sådana man skruvar fast i boogieskenorna.
Tänkte ha de på Freeriden. En av mina bröder körde med dessa under förra vintern och de funkar super.
Tror jag betalade 1500:- inkl frakt för 4 par. Pm:a honom om du inte hittar något liknande i Svedala.