JAG-440 ( 1989 ) Vill inte gå rent... ?

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
hej jag har problem med min artic cat jag 440. det första började med att den gick bra 150 meter sen började den puffa sen la den av. då primade jag då startade den sen puffade den igen så jag lyckades få in den i garaget den gick en stund på choken om man chokade till så varvade den 2sek sen ville den dö av. så jag tog i sär förgasaren å rengjorde vops så ramlade ett muns stycke lös som jag inte hadde skruvat lös så jag satte dit de och satte i hop allt.
den startade men den går inte mer än 40km/h och puffrar förra ägaren hadde samma problem och de visade sig vara choken som hadde hängt upp sej.
kollade de men de var de inte så någon som har någon i de?
vill ni veta mera så skriv! mvh Anders.
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Sv: artic cat jag 440 1989

kan väl vara pumpen dom brukar ofta gå sönder på dom där,,själv har vi en jag 3000 -79 ...asså bensinpumpen,,kan ju lätt hända att gummit som pumpar går sönder så tt den bara får bensin ibland
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
Sv: artic cat jag 440 1989

tändspolen? cdin? tändhatarna sitter löst? stiften dålig?
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
nåt med förgasarn isfl skule ja tro.....det sitter väl "vevhustrycks-pump" på den där modellen åsså rätta mig o ja ha fel..kolla slangen från vevhuset till pumpen så tt den är hel isfl...
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Hade en sån en gång i tiden... elen är rätt racklig på den maskinen. Testa att koppla bort alla stoppar genom att jorda den ensamma kabeln från CDI boxen, blir det bättre så ska du kolla alla kontakter, t-lås, stoppknappar och liknande. Om det är CDI boxen som är trasi, vilket jag inte tror så har jag en liggande...

Obs tänk på att tändsystemet ska vara slutet för att den ska gå, dvs. tvärt m de flesta andra skotrar.