Var precis ut på en sväng..hade ingen att åka med men abstinensen var för svår så ja stack iväg ensam. Åkte leden uppöver skogen och ut på en skogsväg, kom så småningom ut på en vändplan, där var det ett skoterspår rakt fram samt ett gammalt skogsmaskinspår upp i en sluttning. Eftersom jag gillar åka uppför tog jag skogmaskinspåret och hamnade så småningom på ett hygge.. blåste över det i utkanten för att kolla om de gick att ta sig vidare, men det verkade inte som de så jag vände och åkte tillbaka. När jag kom fram till vändplanen igen stod en vw taro med en sån där husbils-tillsats på flaket där med en gubbe framför som såg tämligen sur ut.. hejade på han i alla fall och körde in på skoterspåret som ja sett tidigare. Efter sådär 100 meter insåg jag att någon kört ved med skoter där och nån fortsättning på spåret fanns ej. Så jag vände och åkte tillbaka, kan tillägga att jag körde omåttligt lungt oxå. När ja kom tillbaks ut på vändplanen står gubben å "vinkar in mig", de syns nu ännu tydligare att han inte tänkt bjuda på fika direkt. Men jag tänker att ja har ju inte gjort nåt fel, endast åkt på redan körda spår.. så jag stannar skotern och fäller upp hjälmen, Gubben säger direkt:
-Va letar du efter?
- nja ja letar väl inte direkt efter nåt..
- Va skulle du dit å göra då? sa han å pekade därifrån jag kom.
-Nä ingenting, jag såg att de var ett spår där så ja tänkte kolla om det gick nånstans... Är de du som håller på å hugger där? (försöker va så snäll som möjligt)
-Ja de är det. Jaha vem är du då? så ja säger vad jag heter..
-Jaha du kom därifrån, hur långt åkte du där? säger han å pekar mot skogsmaskinspåret.
-ja ja kom ut på ett hygge däruppe så ja vände där, sa jag
-Ja du vet ja gillar inte att de åks hursomhelst på markerna här..
-nä visst jag är ny här så jag känner inte till områdena häromkring så väl, tänkte bara kolla om de här spåren ledde nånstans.
- jaha vart bor du då? Så jag säger vart jag bor..
- ja det finns ju skoterleder på andra sidan där, säger han å gestikulerar.
- Jaha nä de är ju inte lätt att veta såhär i början, sa jag.
Ja då vände han då å gick mot bilen.. jag blåste raka spåret hem, hade helt tappat lusten att åka för idag.. I början var ja lugn men på hemvägen blev ja mer å mer förbannad! Skulle skällt ut gubbjäveln, ja hade inget för att jag var snäll och körde lungt å så.. kan tillägga att hans "skog" förövrigt bestod av sly till 90% så de är nog ingen risk att nån nöjesåker där i onödan. Hur ***** dum får man bli??
Han fick mig verkligen att känna mig välkommen till byn, som förövrigt håller på att dö ut för medelåldern är väl 70 år.. men då när de flyttar in några ungdomar då *****r skäller vi ut dom.. Va nog den största ***** idiot jag mött på länge och ja kan säga att det går inte att återskapa i skrift.. Han var fan så mycke otrevligare än denna text kan förmedla...
-Va letar du efter?
- nja ja letar väl inte direkt efter nåt..
- Va skulle du dit å göra då? sa han å pekade därifrån jag kom.
-Nä ingenting, jag såg att de var ett spår där så ja tänkte kolla om det gick nånstans... Är de du som håller på å hugger där? (försöker va så snäll som möjligt)
-Ja de är det. Jaha vem är du då? så ja säger vad jag heter..
-Jaha du kom därifrån, hur långt åkte du där? säger han å pekar mot skogsmaskinspåret.
-ja ja kom ut på ett hygge däruppe så ja vände där, sa jag
-Ja du vet ja gillar inte att de åks hursomhelst på markerna här..
-nä visst jag är ny här så jag känner inte till områdena häromkring så väl, tänkte bara kolla om de här spåren ledde nånstans.
- jaha vart bor du då? Så jag säger vart jag bor..
- ja det finns ju skoterleder på andra sidan där, säger han å gestikulerar.
- Jaha nä de är ju inte lätt att veta såhär i början, sa jag.
Ja då vände han då å gick mot bilen.. jag blåste raka spåret hem, hade helt tappat lusten att åka för idag.. I början var ja lugn men på hemvägen blev ja mer å mer förbannad! Skulle skällt ut gubbjäveln, ja hade inget för att jag var snäll och körde lungt å så.. kan tillägga att hans "skog" förövrigt bestod av sly till 90% så de är nog ingen risk att nån nöjesåker där i onödan. Hur ***** dum får man bli??
Han fick mig verkligen att känna mig välkommen till byn, som förövrigt håller på att dö ut för medelåldern är väl 70 år.. men då när de flyttar in några ungdomar då *****r skäller vi ut dom.. Va nog den största ***** idiot jag mött på länge och ja kan säga att det går inte att återskapa i skrift.. Han var fan så mycke otrevligare än denna text kan förmedla...