Jag FICK en Wildcat 700.

20 jun 2009
44
0
1
Bräcke / Östersund
Sebastian heter jag, 17år. Fick ett telefon samtal förra veckan av min fasters man. Han frågade mej om jag ville ha skotern :rock:

Jag: hm, JAAAAAA.

Han hade bytt åt sej den med skuren motor. Sen hade han köpt en ny motor med splitter nya kolvoar och bultar osv. Aldrig ens vart startad.
Så de som behöver göras nu är att köpa nya insugs gummin, montera på motorn.. Kolla så att EFI´n funkar osv. Ska även skrota olje pumpen och köra oljeblandat.

Skotern är i mycket fint skick för sin ålder. lite dammig bara.

Så, han hade aldrig kört denna eller nått. så jag undrar om de är en bra skoter? :eek: antar att den går rätt friskt?

Så nästa helg blire till och skruva.

MVH/ Sebastian

Bilder

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Det går väl inte att köra oljeblandat när de handlar om EFI. Du måste nog använda dig av oljepumpen ändå, munstyckena kladdar igen av oljan = haveri. För de bör väl vara liknande som på de nyare maskinena?

20 jun 2009
44
0
1
Bräcke / Östersund
Det går väl inte att köra oljeblandat när de handlar om EFI. Du måste nog använda dig av oljepumpen ändå, munstyckena kladdar igen av oljan = haveri. För de bör väl vara liknande som på de nyare maskinena?

Tror du att är så illa? har hört att oljepumpen på dessa är lite knepiga så dom lägger av.
De va så förra motorn skar. Detta måste kollas upp

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
33
Byske
sant, EFI ska man inte köra olje blandat. Du får väll konvertera den till förgasare om du inte vill köra med sep. smörjning :rolleyes: :aetsch:

dieselknugen

Välkänd medlem
21 okt 2009
564
0
16
Hemma
satan vilken pärla köpte en sån där som första skoter för 3500kr var nå fel i efin så lämmna ja in den kosta 900kr haha..

är rolig skoter går som ett skott skulle inte sätta förgasare då den blir mkt slöare då.. se bara till att a ha ett bra batteri som går den som fan..

går dock inte å få skid lyft med den haha..
men en hejare på led å isen var alltid först över isen .. å låg bra till på leden =)

dreva ner min å hade thundercat varitorer å fasttrack boggi 28mm matta öhlins fram dämpare trimburk mm mkt skoj första skoter.. är eller var på blocket i boden för 16tuss

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
TIKKA åkte runt 200 på en sån innan variatorn small.eller om d va remmen.repotage i en skotertidning fanns...fan att man tappar bort saker:tsk:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag tappar bort de mesta : plånböcker,nycklar,å telefoner men aldrig skotertidningar !
det är i snowmobile nr:1 1992
" sveriges snabbaste skoter finns i jokkmokk ! 203 km/h utan gas , när Tikka kopplar in gasen blev effekten enorm ! vevaxeln går av å variatorn flyger ut rakt genom durken !
snacka om explosion !

de var med en Catzilla motor ( 1 1/2 wildcatmotor) på 1050 cc ..........

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
jag minns ganska rätt då iaf.viktiga saker lägger ja på minne..haha

OT:Tord sundström åkte 227 med en ski-doo