Jag funderar på att byta boggi i min 95:as V Max 600 för att den är för låg.
Någon som vet någon bra boggi som man kan montera?
Någon som vet någon bra boggi som man kan montera?
Jag har funderat på om man kan montera en Pro Action boggi från en 96:as V Max XT, problemet är bara att hitta en.Stoppa i en boggie från en Arctic Cat, gärna nyare modell, finns färdiga mallar till Yamma-chassit för att montera in dem. Ta från en ZR, eller ZL eller liknande. På köpet så får du en bra attackvinkel på mattan.
Har själv försökt få tag på en Thundercatboggie (345cm) till min RX1 men har inte hittat nån ännu.
Min nuvarande boggi är höjd baktill med drop brackets, men inte framtill (tror jag).Jodå, du kan montera in en nyare Yamma-boggie om du vill, den har längre fjädringsväg, men du får samma attackvinkel.
Nackdelen är väl att Yammas boggie inte är de bästa. Lite väl hårt kopplade och väger lite väl mycket och har något häftig attackvinkel.
Därför så rekommenderar jag Arctics boggie, flack attackvinkel, lätt och inte så hårt kopplad. Välj bara en boggie från en maskin som har någrolunda lika vikt som din, så slipper du byta fjädrar/schimsa dämpare.
Jag har mallar för detta liggandes nånstans, utifallatt jag själv ramlar över en passande boggie.