Jobbig imma i glasögonen

joocke

Ny medlem
23 jul 2012
4
0
1
Norr Om Umeå
Tänkte fråga om det är nån som kör med vanliga glasögon under sina goggles. Jag gör det just nu och det immar så att man inte ser ett smack då man är ute och kör. Skulle de gå att lösa på samma sätt? (borra nå små hål i goggles)

Jaa_kola

Aktiv medlem
16 dec 2012
64
0
6
Norberg
Ett tips på få brillorna imfria är diskmedel. Först lägger man ut 3 små klickar på "glaset" sen tar man fuktigt husshållspapper och smetar ut allt över glaset, med små cirkelrörelse. Ytan ska bli skumvit. Sen tar man tort hushållspapper och gör samma rörelse så att man får bort de skummvita :) klart! Använd inte toapapper de brukar smula sönder. Detta borde hålla några timmar, gör inte så på utsidan då blir det islager, använd inte heller för mycket diskmedel på insidan blir isigt då också.

Edit: ta ur glaset ur brillorna :)

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Jag fick lära mig att använda saliv när jag tog dykcert. Eller diskmedel, en lobba är väl det alla har närmast till i fält dock;)

ockelbotoken

Välkänd medlem
18 maj 2012
438
0
16
Som sagt en spray/diskmedel skulle nog funka bra om de inte vill köpa nya briller. Har ett par 20år gamla salice slalom briller som jag hittade, immar inte hur än jag gör. Har hört att Smith Optics Fuel V2 funkar bra(har själv ingen erfarenhet av dessa) om du nu vill köpa nya.