justera ACM?

cyanide

Ny medlem
19 jan 2005
4
0
1
Tja!

Har lite funderingar på inställningarna i boggien, har släppt på ballata remmen för att få min skidoo 670 -98 att gå lite bättre i lössnö. Nackdelen är ju förstås sämre skidtryck, men undrar nu hur man kan justera dämpare för att få tillbaka lite skidtryck och vad gör det för skillnader om man skruvar på ACM (tror den heter så) låsmuttern?

TIMJ

Välkänd medlem
23 nov 2004
160
0
6
Norrbotten
Ska du inte spänna ballat remmen om du vill att den ska gå bättre i snö,mattan ska ju gå upp på snön inte ner genom. Då tänker jag främst på hur lössnö skotrarna är flack matt vinkel.

cyanide

Ny medlem
19 jan 2005
4
0
1
nja, kan tyckas så, men en lös snö maskin har ju längre matta så då behövs en flakare attack vinkel för att forsla bort snön. På en kort en så vill man ju ha mer matta i snön så att den inte hänger upp sig lika mycket på buken, jag upplever det då att jag får bättre framkomlighet på en kort om man släpper ner ballata remmen, eller nån annan som har en annan åsikt, rätta mig gärna om jag har fel ?

Ingen som vet nåt om ACM??

Mvh

TIMJ

Välkänd medlem
23 nov 2004
160
0
6
Norrbotten
Jo nog kan det vara så men jag vill minnas att då jag körde ski-doo så stod det att man skulle justera den så för körning i lössnö, det var i handboken detta stod men det är ju hur du själv upplever skotern som är viktigast.