Köp av gammal skoter?

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Hej.
Jag ska köpa en mycket gammal skoter - en ockelbo trioman. Grejen är att jag inte tänkt använda den som skoter, jag ska ta delar från den och så vidare. Men hur fungerar det med skatt osv? Han jag köper den av har alla papper kvar, så ett ägarbyte kommer ske. Kostar det något att äga den eller?

neol100

Välkänd medlem
1 jan 2000
241
0
16
37
Leksand
Det är väl 35kr i registreringshållningsavgift. Vill du inte betala det kan du ju skrota den om den endå inte ska användas som skoter.

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
neol100 skrev:
Det är väl 35kr i registreringshållningsavgift. Vill du inte betala det kan du ju skrota den om den endå inte ska användas som skoter.
Är du säker?
Jag har en Ockelbo som är avställd och det brukade komma krav på 35:-/år för den där reg.hållningsavgiften men nu var det nått år sen jag såg till nått sånt krav sist!
Det kanske är avskaffat,eller har det blivit nån miss?

neol100

Välkänd medlem
1 jan 2000
241
0
16
37
Leksand
Håkan K. skrev:
Är du säker?
Jag har en Ockelbo som är avställd och det brukade komma krav på 35:-/år för den där reg.hållningsavgiften men nu var det nått år sen jag såg till nått sånt krav sist!
Det kanske är avskaffat,eller har det blivit nån miss?
Är den avställd måste du betala men jag menade om han avregistrerade skotern eftersom den andå inte ska användas som skoter.
Konstigt om du inte behövt betala för jag har fått betala för avställda maskiner men det kanske inte är varje år. Nu vart ja osäker... :rolleyes: