Sv: köp av renegade??!!
Jag skulle absolut rekommendera dig att satsa på en 07:a. Den sista årsmodellen av nått är ju vanligtvis den bästa. Om du väljer 800 eller 600 är väl en smakfråga, men jag har då aldrig känt behov att ha mindre att åka med så valet för mig är självklart 800:an!
När det gäller barnsjukdomar brukar man ju nämna kolvbekymren som serie 3 motorerna dras med men som jag förstår det så är problemen väsentligen mindre på 06 och 07 modellerna. Det du skall se upp med är, som vanligt, tuktade exemplar. Lite småvek i framvagnen är ju var och varannan maskin om man misshandlar den men det kan vara värt att kolla lite extra på om allt verkar stämma i vinklar och så. I sedvanlig ordning bör du också kontrollera att det inte skrammlar alltför mycket i TRA`n.
Jag har hittills hunnit köra drygt 60 mil i år med min 07:as 800 X och har nästan bara positivt att säga. Det enda lilla nackdelen är att den är lite tungburkad när man skall smyga runt bland tät granskog men i lite öppnare snödjupsterräng fungerar den klockrent. På leden är den en sanslös killer!
Lycka till med sökandet!