Hittat någon maskin?
Tänkte bara säga att ska du dra något enstaka vedlass (och då menar jag ved inte timmer) och ni knappt har snö o.s.v. så behöver du inte ha en bredbandare. Du klarar dig fint med en touring maskin då. Men det skadar inte att ha en bredbandare, och du har ju fått många fina förslag här.
Den enda bredbandare jag själv har kört är Bearcat 550 WT, tycker den kändes bra och köra. Komforten är inte i världsklass men man klarar 1-2h åt gången på den iaf lite beroende på leden ser ut. Jag är 185cm lång och sitter helt ok på den. Men det finns säkert både bättre och sämre alternativ än den. Men förköp dig inte, kommer du köra 10-15mil per säsong finns det ingen större anledning att slänga ut 50 tusen på en maskin. Ska du dra familjen i en pulka så kan det vara värt att ha pengar över till själva pulkan också. Du kan få en skaplig familjemaskin för runt 20 tusen, sedan en vettig pulka för 6tusen uppåt. Tänk som sagt på att kostnaden för kalaset stoppar inte vid att du skriver papper och lastar den på ett släp.
Jaja... bara några tankar som sagt, hoppas du hittar en maskin snart om du inte redan hittat en eller suget avtagit.