Köpa lynx

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Rätt val! Re är en toppenmaskin om man verkligen vill köra skoter, är helt underbar både vid hård ledkörning och vid lugnt tempo.
Personligen föredrar jag förgasare före sdi just för att dom sdi jag har erfarenhet av har haft en del mystiska fel. Dessutom är man ofta smått handikappad när man ska försöka hitta en lösning på dom felen på en sdi. Sedan så är väll sdi:n mindre racing än förgasaren, andra skidor, stötdämparkalibrering, ingen team sekundär. Men sånt är väll en smaksak.

strompa

Medlem
30 nov 2008
46
0
6
boyn
Jag har haft ett gäng sktorar, Tycker du ska köra på sdi:n om du vill ha en 600 och kör normalt. Kör du hårt tycker jag definitivt du satsar på förgasare då ten är lättare att trimma och ställa in bra. Jag har själv haft 3 sdi modeller. 2 xp -08 och en rc -07. Har även haft förgasarmodeller både av 600 och 800. Tycker att sdi:n tvekar ganska mycket på gasen när man trycker direkt vilket jag anser som väldigt irriterande. Detta går säkert lösa om du far in till någon verkstad som kan ändra lite variatorinställningar och mappa om den lite. SDI drar ju väldigt lite soppa när du ligger och kör lungt på leden men vid full gas så drar den knappt nå mindre än en förgasarmodell. Kör du hårt och leker mycket så tycker jag du satsar på en förgasarmodell av RE:n. Har själv en RE 800 -09 nu och är faktiskt mest nöjd med den. kör den utan problem hård körning på under 2.5 liter milen. Tog mindre än en re 600 -07. om du har råd tycker jag du ska satsa på en sådan.

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Bra, tackar.:eyebrows: Nej men kom att tänka på det idag bara, såg en annan tråd där dom pratade om att RE var en RS. Snarare ledsmiskarens RS, dock den blir inte självmordsbenägen när gasen hålls inne för länge.. Eller?

Linxskidoo

Välkänd medlem
31 okt 2011
179
1
6
www.youtube.com
Spelar nog inte så stor roll om du väljer SDI eller förgasare du får en rolig skoter i båda fallen. Möjligtvis att SDI'n drar några dl mindre milen orginal, men samtidigt om du bestyckar om så sjunker bensin förbrukningen för en med förgasare. Har både haft med förgasare och SDI, känns som att förgasaren har liiiite mer att ge (marginellt) men kan även sitta mentalt för att det är vassare ljud med förgasare.