Köpa Skoter till vintern under 20000

EricL

Medlem
15 aug 2007
6
0
1
Ska köpa en billig skoter till vintern fått ett par napp men tvekar lite tänkte höra efter om någon vet nått om hur Arctic Cat tundercat 900 -97 är som skoter och vad en sån ska kosta eller om det är bättre med en Mach 1 från 95.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Den går ju rätt bra, men den modellen är ganska känd för att skära = dyrt.
Men om du vill ha höga hastigheter så välj den.
Men om du istället vill ha en driftsäker förstaskoter så välj ski-doo'n helt klart!

Ett annat bra allternativ runt 20000lappen är väl Polaris xc, det var min första skoter och det var det bästa jag någonsin ägdt för att vara så gammal...

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ett tips är att välja nåt med mindre vikt i ... Ingen av dom där är speciellt lätta. Trippel är nice men runt dom där åren skulle jag nog välja nåt med bara 2 cylindrar.

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Ganska känd för att skära ? vissa skotrar behöver mer underhåll än andra och gör man de rätt så skär den den inte!

(Bara rykten sånt där eller ? Eller så har du rätt polaris jimmy! ? )

EricL

Medlem
15 aug 2007
6
0
1
Jo har förstått att Arctic caten är lite kinkig med vattenpumpens packning så man får kolla att den inte drar vatten.
Att den är relativt tung ja men 150 hästar är lockande med.
Vad ska man behöva betala för jag är ganska nollad när det kommer till skoterpriser.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Ganska känd för att skära ? vissa skotrar behöver mer underhåll än andra och gör man de rätt så skär den den inte!

(Bara rykten sånt där eller ? Eller så har du rätt polaris jimmy! ? )
visst kan man sköta om en motor så den går perfekt och inte skär så lätt. Men om man ska ha det som första skoter så tror jag inte man sköter om den så pedant som en arctic cat behöver :rolleyes:

o1zzon

Aktiv medlem
22 sept 2006
51
0
1
sundsvall
jag har en skido formula stx 583 rave-94 som är en mkt fin första skoter...:) lätt körd och går mkt bra.

Senast redigerad av en moderator:

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Polaris XC 600... Dem börjar komma under 20k nu!

Hyffsat lätt, Bra motor, + Den är snygg;)

Annars en Srx 700! kanske blir lite dyrare, 25k, Men 150 hästar i en medeltung skoter..
Och en sådan motor bara går och går!

//Rasmus

EricL

Medlem
15 aug 2007
6
0
1
Okej har inte Arctic caten som alternativ längre funderar nu på om jag ska köpa en Mach z 800 -97 någon som vet nåt om dom skotrarna