En 2-takts skotermotor bör åtgärdas mellan 500 och 1000 mil. Med åtgärdas menar jag att man bör se över kolvringar/kolvar. Vidare måste du kontinuerligt kolla och byta slides, lager, olja i kedjehus mm..
Många skotrar går 1500 mil utan att dom måste åtgärdas och vissa åker på en sprucken kolv redan vid 600 mil..
Arbetsmaskinerna har oftast längre serviceintervall pga förhållandevist lågt effektuttag.
Vidare så är alltid en bredbandare bättre om du ska dra tungt. Den är tung, lite bökig och kan vara rätt så vinglig om du bara är ute och myser men till arbete är dom oslagbara.
En skoter som gått 1000 mil utan att det gjorts något underhåll alls kan behöva lite kärlek om du ska undvika ett motorras. Är den däremot väl underhållen så behöver det absolut inte vara fel på den.
4-takts maskinerna är ett kapitel som jag inte alls behärskar. Men däremot så finns det garanterat någon här inne som belysa den motortypen.
typ.
Många skotrar går 1500 mil utan att dom måste åtgärdas och vissa åker på en sprucken kolv redan vid 600 mil..
Arbetsmaskinerna har oftast längre serviceintervall pga förhållandevist lågt effektuttag.
Vidare så är alltid en bredbandare bättre om du ska dra tungt. Den är tung, lite bökig och kan vara rätt så vinglig om du bara är ute och myser men till arbete är dom oslagbara.
En skoter som gått 1000 mil utan att det gjorts något underhåll alls kan behöva lite kärlek om du ska undvika ett motorras. Är den däremot väl underhållen så behöver det absolut inte vara fel på den.
4-takts maskinerna är ett kapitel som jag inte alls behärskar. Men däremot så finns det garanterat någon här inne som belysa den motortypen.
typ.