köpråd Assult

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Som du sa så är det på hårt underlag man inte ska köra för fort på. När det är lössnö får kammarna den kylning dom behöver.

men man måste ju kunna åka över 130 kortare sträckor kan ju inte va så att så fort du kommer över typ 130 så är mattan skrot.mvh Andreas

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
men man måste ju kunna åka över 130 kortare sträckor kan ju inte va så att så fort du kommer över typ 130 så är mattan skrot.mvh Andreas
Om du bara gör det nån gång kommer det inte hända något. Men om du alltid ligger och blåser 150 efter sjöar hela tiden kommer det flyga kammar! ;)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Anderas, jag har goda nyheter åt dig. ;) Det spelar ingen roll om du köper en 09 el 10. Det är snarare bättre om du köper en 09 så sparar du pengar. Polaris kommer plocka in alla CFI 800 oavsett om du har kvar garanti eller inte och byta till nya mappningen som kommer samt nya kolvar och diverse utan kostnad. :D

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Anderas, jag har goda nyheter åt dig. ;) Det spelar ingen roll om du köper en 09 el 10. Det är snarare bättre om du köper en 09 så sparar du pengar. Polaris kommer plocka in alla CFI 800 oavsett om du har kvar garanti eller inte och byta till nya mappningen som kommer samt nya kolvar och diverse utan kostnad. :D
jasså åå fan det va ju bra. men det värsta har ju fått syn på 2010 modellen å den är ju så ***** snygg. snyggare än 2009 tycker jag men det är ju frågan om det är värt så mycke pengar extra. men det är inget annat de ändrar på 2010 ,modellen som typ dämpare kalibrerar om eller ändrar något ?? tackar för ALLA bra svar. mvh Andreas

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
jasså åå fan det va ju bra. men det värsta har ju fått syn på 2010 modellen å den är ju så ***** snygg. snyggare än 2009 tycker jag men det är ju frågan om det är värt så mycke pengar extra. men det är inget annat de ändrar på 2010 ,modellen som typ dämpare kalibrerar om eller ändrar något ?? tackar för ALLA bra svar. mvh Andreas

OM det nu är så att utseende styr.

Köp huv o uppdatera "looken" kostar runt 10papp. men skotern är fortfarande 30-40k billigare. :eek:

Men känslan att äga något helt nytt är underbart... :argh:

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
OM det nu är så att utseende styr.

Köp huv o uppdatera "looken" kostar runt 10papp. men skotern är fortfarande 30-40k billigare. :eek:

Men känslan att äga något helt nytt är underbart... :argh:
haha ja det är såå gött å veta att ingen annan har kört skotern å man får köra in maskinen det luktar bränd plast å så där underbart som sagt :rock: jaja vi får se vad det blir. :).

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
Kan ingen berätta mer om uppdateringarna av assaulten!!?? ska nog köpa en 09as om nån vecka, skotern är tillsalu av polaris ÅF, kan jag prata med han? och har uppdateringarna kommit nu?