köpråd: driftsäker trippel

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
tackar för alla svar ja fått men nu får ni lugna er nalta.. :D
jag är inte ute efter ett effektmonster som väger ett ton, det jag vill ha är en pålitlig 600-700 trippel även om jag nu motsäger mig själv när jag är av någon anledning har fastnat för xcr 800an..

och jag är absolut ingen lakeracer fantast, då är det bra roligare att studsa fort fram på slingriga leder..
Eftersom du inte är någon lakeracer, kanske en SXR är bättre än en SRX, då SXRen har lite längre fjädringsväg. Och då har du en riktigt bra motor också!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Köp en vmax 700 xtc eller en Sxr 700, lättkörd och med skottsäker motor, drar väldigt lite soppa (min "redtop" drog ca1.5l/m lite blandad körning) för att vara en trippel. köp ett par bredare skidor o du kommer lika långt som din granne i lössnön =)

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
jag har definitivt fastnat för XCR 600 SP, XCR 800 och eventuellt Indy Ultra SP, har bara bra erfarenheter av polaris och därför är man väl lite partisk och har några kompisar som kör zrt/t-cat 800-1000 men dom har bara haft rappel med sina motorer...
yamaha har säkert fina motorer men dom har aldrig fallit mig i smaken utseendemässigt och en sxr verkar ligga utanför min budget.

så lite mer info om dessa polarisar vore kul att höra. det känns bättre att försöka hitta en fin äldre maskin än att köpa den billigaste nyare.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jag har definitivt fastnat för XCR 600 SP, XCR 800 och eventuellt Indy Ultra SP, har bara bra erfarenheter av polaris och därför är man väl lite partisk och har några kompisar som kör zrt/t-cat 800-1000 men dom har bara haft rappel med sina motorer...
yamaha har säkert fina motorer men dom har aldrig fallit mig i smaken utseendemässigt och en sxr verkar ligga utanför min budget.

så lite mer info om dessa polarisar vore kul att höra. det känns bättre att försöka hitta en fin äldre maskin än att köpa den billigaste nyare.
Som jag har sagt tidigare, XCR 800 skulle nog falla dig i smaken, racklar inte och är en Polaris ;) Du kommer inte bli missnöjd med varken ljudet eller kraften

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
jo, frågan är väl om det är lönt att vänta ut en xcr 800.. vad jag förstått finns det inte så många såna... vad är en normal prislapp på en sådan i bra skick (funktionsmässigt iaf)?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
nej dom är ju lite ovanliga, dom ligger på en 20-30k, beroende på skick, så var det förra vintern iaf då jag var ute efter en sån

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
har bestämt nu att jag ska bara ha en xcr 800.. men eftersom dom inte verkar växa på träd, brukar det dyka upp såna med jämna mellanrum på blocket tex eller är det säkrast att köpa nånting annat "tills vidare" som reservskoter utifall att det inte dyker upp någon? (har egentligen inte råd med två skotrar, annars hade det inte varit något problem)

har bara läst positiva saker om den, och svårt att hitta bra info men det är klart att den har sina nackdelar... men vad?
vad gör denna trippel så outstanding jämfört med andra polaris tripplar tex xcr 600 sp som jag har som alternativ?
har den en rimlig bränsleförbrukning?
tung som en blyklump i lössnö?
stor prisskillnad på försäkringen jämfört med 600/700?
dyra delar eller delar den mycket med andra billigare/vanligare modeller?
vad har den för matta orginal och hur höga kammar får man in under tunneln?
vettig fjädring?
dom bilder jag sett verkar den lika "säckig" i boggien som vilken gammal polaris som helst.. verkar behövas en höjning på en gång.

ös på med bra att veta prylar, speciellt sånt som är värt att kolla upp vid ev. köp..

edit: det är årsm. 00-01 som är intressant då 99an (vad nu det chassit heter) är bland den fulaste modellen polaris gjort.

D

Deleted member 6797

får ja sålt min skoter ska ja köpa en edge 800 03 å försöka få tag i en xcr 800 trippelmotor å he i skotern, men du kanske nöjer dig med en gen2 chassiet?

de e ju bra de me. bara de att jag inte vill byta ner mig årsmodell

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
waahlvik: jag nöjer mig med gen2, den e ju trots allt 10 är nyare än min nuvarande. Så nog borde det hänt lite där mellan.

Men vad ditt inlägg har med min tråd att göra undrar jag..?