Köpråd skoter..

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Du har ju funderat bort säsongen nu så vänta en månad eller två till så sjunker priserna ännu mer. Då har du en billig maskin till nästa säsong iaf.

Henke_01

Aktiv medlem
18 jan 2014
98
0
6
Du har ju funderat bort säsongen nu så vänta en månad eller två till så sjunker priserna ännu mer. Då har du en billig maskin till nästa säsong iaf.
Att jag har funderat bort säsongen kan jag inte riktigt hålla med om eftersom jag ville sälja gamla skotern först innan jag köpte en ny, och den fick jag såld för nån vecka sen, hade jag fått sälja den tidigare så hade jag köpt ny skotern tidigare också. Sen har jag svårt att tro att priserna sjunker ännu mer när det är kampanj och dom redan är prissänkt 25000. Sen hade jag velat ha en skoter till påsk då jag åker upp till fjället...

Henke_01

Aktiv medlem
18 jan 2014
98
0
6
Skulle behöva råd/tips lite snabbt...

Jag frågade handlaren i fredags om han kunde kolla med Yamaha om det fanns nån TTX kvar i lager, vet inte om han har gjort det men jag hörde med han idag och då sa han att han kan få lös en TTX hos en annan handlare och han kan få den till fredag om jag bestämmer mig snabbt. Men eftersom jag gärna vill kolla på den innan jag bestämmer mig för att köpa den, så frågade jag om han kunde ta hem den från den andra handlaren så jag kan få kolla lite närmare på den, men då sa han att han inte kunde göra det.

Nu till min fråga/fundering... Har man inte rätt att få se en skoter före man bestämmer sig och före köpet?

Tacksam för snabbt svar!

Macke92

Välkänd medlem
16 okt 2013
148
0
16
Umeå

Jag frågade handlaren i fredags om han kunde kolla med Yamaha om det fanns nån TTX kvar i lager, vet inte om han har gjort det men jag hörde med han idag och då sa han att han kan få lös en TTX hos en annan handlare och han kan få den till fredag om jag bestämmer mig snabbt. Men eftersom jag gärna vill kolla på den innan jag bestämmer mig för att köpa den, så frågade jag om han kunde ta hem den från den andra handlaren så jag kan få kolla lite närmare på den, men då sa han att han inte kunde göra det.

Nu till min fråga/fundering... Har man inte rätt att få se en skoter före man bestämmer sig och före köpet?

Tacksam för snabbt svar!
Ingen aning om det är rätt eller fel av handlaren. Men självklart vill man ju se skotern först innan man köper. Var ska han ta den ifrån? Vet du det?

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten

Tacksam för snabbt svar!
Man kan inte "kräva" att en handlare tar hem den, men det brukar de göra om de tror att de har köpare på den.

Skickat från min YP-G70 via Tapatalk 2

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Du har inte möjlighet att kolla på nån annan nytro innan och känna och klämma? Dom är ju i princip identiska genom åren så kan du ju bestämma dig för affär så dom tar hem den åt dig.

Henke_01

Aktiv medlem
18 jan 2014
98
0
6
Ingen aning om det är rätt eller fel av handlaren. Men självklart vill man ju se skotern först innan man köper. Var ska han ta den ifrån? Vet du det?
Näe, var han ska ta den ifrån vet jag inte. Mest troligt är det nog Umeå kanske, men som sagt jag är inte säker.

Henke_01

Aktiv medlem
18 jan 2014
98
0
6
Du har inte möjlighet att kolla på nån annan nytro innan och känna och klämma? Dom är ju i princip identiska genom åren så kan du ju bestämma dig för affär så dom tar hem den åt dig.
Jo, jag har ju klämt och känt på en X-ride. Men nu är det ställbart styre på den och jag testade på lägsta läget och tyckte att det var lite halv högt, men försäljaren sa att han trodde att styret på TTX:en är något lägre än lägsta läget på X-riden. Frågan är bara om det är tillräckligt mycke lägre för att det ska kännas bra. Men det kanske är nåt som man blir van med tiden.