Nä, det ska till ett väldigt kraftfullt elverk för att kunna ladda bara en enda elskoter inom rimlig tid. Mitt elverk i stugan kan ge maximalt 2,5kW, så säg att man har ett batteri på 60 kWh eller något så är det ett dygns (24h) kontinuerlig laddning för att få det från helt tomt till fullt. Ladda från halvfullt till fullt då 12 timmar, vilket väl är görbart om man låter elverket vara igång över natten. Men då som sagt bara för en enda skoter. Väsentligt mycket enklare i så fall att ha några bensindunkar med sig. Kanske även miljömässigt är bättre att bränna bensinen direkt i skotern än i ett elverk, måste ju vara en hel del förluster i att konvertera bensinen till elektricitet också.Tror jag också, alternativ guidade skoterturer på led.
Känns inte alls som det kommer gå (i dagsläget iaf) med riktiga "djupsnö"maskiner - i varje fall i USA.. Kollar man tex när Turcotte kör, så är det ju led 2-3mil ut till en stuga och sen dagen efter åker ut dit dem ska köra. Fungerar ju som inte ladda mitt ute i en stuga...
Så gruppen användare som elskotrar fungerar för är väl rätt begränsad i dagsläget, i och med att både räckvidd och tid för att ladda (om man ens har möjlighet där man kör) ställer till det. Men får Taiga sälja till många skidorter och/eller turistföretag så kan de säkert gå runt. Med tiden så kanske deras skotrar kan bli ett alternativ för mig också, men där är vi inte ännu.