Yesss...å där rök 7-8000 kr tillByter du en till en Apex dyna och styrhöjare så har du en riktigt fin maskin.
Nä...även om absoluta viktskillnaden är liten är det fördelningen av vikt som avgör. Vectorn känns bra mycket lättare i nosen (skiljer 6-7 kg i motorvikt och de märks). I varje fall upplevde jag det starkt när jag under en veckolång tur för några år sedan ömsom åkte på min egen Rage -05:a och på polarens Warrior -04:a (samma chassi och boggi på dessa två modeller). RX-1:an kompenserar en del med effekt men när det är riktigt knöligt är den betydligt mer bänglig och framtung.Skillnaden mellan vikt på 05 Vector / RX1 är som sagt försumbar.
Så...om du inte kan få tag i en Apex....skulle i varje fall jag valt en Vector istället...helst en SP -06:a med Öhlinare runt om....då är den så bra på knöliga leder som dessa slädar nånsin kan bli Står en hel del sådana långmilare hos handlare (gamla hyrmaskiner vilket tack vare att det är Yamahakvalitet och 4T ändå kan vara bra köp)....bara att åka dit och skambuda
// Matti