hej!
jag har köpt en summit 800 2004 som har gått 600 mil
läst lite på detta forum att det är några saker man bör byta/kontrollera för att undvika haveri.
bör jag byta kolvar när skotern gått 600 mil eller räcker det med att byta kolvringarna om dom har börjat flagna?
om jag ska byta kolvar, ska jag köpa brp orginal eller några andra kolvar?
bör nållager bytas? jag ägde tidigare en 700 mxz och då bytte jag bara kolvar, bultar och knaster då åf sa att nållager är dumt, men vad vet jag
hur sitter packboxen bakom variatorn fast? sitter den fast i ett spår eller är det bara att dra lös variatorn med avdragare och skruva bort dom 4 skruvarna och dra ut boxen? tänkte jag byter denna oavsett skick, kan vara en billig försäkring, om den håller på torka
insugsgummina såg ganska dåliga ut, ska jag köpa boysen reeds istället för orginalgummin? priset är ju nästan desamma...
en användare vid namn 2stroke verkar vara duktig på detta ämne, hoppas han kan svara
mvh
ehriksson
jag har köpt en summit 800 2004 som har gått 600 mil
läst lite på detta forum att det är några saker man bör byta/kontrollera för att undvika haveri.
bör jag byta kolvar när skotern gått 600 mil eller räcker det med att byta kolvringarna om dom har börjat flagna?
om jag ska byta kolvar, ska jag köpa brp orginal eller några andra kolvar?
bör nållager bytas? jag ägde tidigare en 700 mxz och då bytte jag bara kolvar, bultar och knaster då åf sa att nållager är dumt, men vad vet jag
hur sitter packboxen bakom variatorn fast? sitter den fast i ett spår eller är det bara att dra lös variatorn med avdragare och skruva bort dom 4 skruvarna och dra ut boxen? tänkte jag byter denna oavsett skick, kan vara en billig försäkring, om den håller på torka
insugsgummina såg ganska dåliga ut, ska jag köpa boysen reeds istället för orginalgummin? priset är ju nästan desamma...
en användare vid namn 2stroke verkar vara duktig på detta ämne, hoppas han kan svara
mvh
ehriksson