Köpt nytt 2014? Vilket märke?

Vilket märke har du faktiskt köpt 2014?

• Ski-doo

Röster: 41 30,1%
  • Lynx

Röster: 32 23,5%
  • Polaris

Röster: 33 24,3%
  • Artic cat

Röster: 24 17,6%
  • Yamaha

Röster: 6 4,4%

• Totalt antal som röstat
    136

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Vi som beställt nytt 2014, vilket märke vart det?
Var bussig och svara bara om du faktiskt köpt något så ska vi se hur det ser ut här på forumet.
Vill uppmana er till att skriva i tråden också vilken maskin ni köpt!!

Själv har jag beställt en Freeeride 146 så det blir en röst på Ski-doo för min del.

Last edited:

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Intressant resultat för 2012. :)
Stämmer det ungefär med vad märkena faktiskt sålde det året?
Nej det gör det inte, men det handlar också om vilka som är aktiva nätanvändare i sitt skoterintresse.
Sedan är det säkert tyvärr så att någon svarar med sitt favoritmärke utan att ha köpt nytt(skulle jag gissa på).

Så om man faktiskt kan utläsa något av detta är tveksamt, men skoj att se ändå.

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Nej det gör det inte, men det handlar också om vilka som är aktiva nätanvändare i sitt skoterintresse.
Absolut! :)
Just därför intressant med jämförelse mellan vårt forum och "världen".
Jag har varit borta från skoter några år så jag vet inte riktigt vad som "is HOT" och "is NOT".

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Intressant resultat för 2012. :)
Stämmer det ungefär med vad märkena faktiskt sålde det året?
Verkar stämma väldigt dåligt...
Skidoo och Lynx har tillsamman ca 50% av marknaden, inte 26% som omröstningen visar.

Tror marknadsordningen var så här:
1. Lynx
2. Skidoo
3. Polaris
4. Yamaha
5. Arctic.

Det bör ha varit så, kan vara så att Ac och Yam växlat plats.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Skidoo och Lynx har tillsamman ca 50% av marknaden, inte 26% som omröstningen visar.

1. Lynx
2. Skidoo
3. Polaris
4. Yamaha
5. Arctic.

skulle vara intressant att se marknadsandelarna uppdelade efter typ av maskin tex lössnö, crossover osv.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs

1. Lynx
2. Skidoo
3. Polaris
4. Yamaha
5. Arctic.

skulle vara intressant att se marknadsandelarna uppdelade efter typ av maskin tex lössnö, crossover osv.
Det hade varit riktigt kul att se vilka som säljer mest av dom roliga maskinerna.

Brp har ju i princip ensamrätt på "tråkiga" maskiner (Bredbandare, lappskotrar och liknande).

Jag tror att omröstningen från -12 visar ganska bra hur märkena ligger till på klättrarfronten.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag kryssar också i FR146.
Ski-doo jag har haft har alltid fungerat bra, kommer inte byta så länge det håller sig på det viset.

Sen tror jag BRP kommer ta ännu fler marknadsandelar i år, verkar vara många som handlat..

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jag tänker sticka ut näsan lite här och säga att Freeride kommer att vara väldigt populär 2014, speciellt 146 modellen om man tittar på detta forumet.
Polaris tror jag har tagit ett litet steg tillbaka, men lurar i buskarna och kommer att ta ett stort steg framåt när det kommer en ny motor(2015,2016?).

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.634
101
63
Örnsköldsvik
Jag tänker sticka ut näsan lite här och säga att Freeride kommer att vara väldigt populär 2014, speciellt 146 modellen om man tittar på detta forumet.
Polaris tror jag har tagit ett litet steg tillbaka, men lurar i buskarna och kommer att ta ett stort steg framåt när det kommer en ny motor(2015,2016?).
Blir väl ganska naturligt att Polaris "tappar" lite då årets modell är rätt lik fjolårets.
Samma med A-C Och antagligen Ski-doo Summit. Freeride har ju dock en del nyheter, framförallt lite snö anpassning.
Nyheter säljer, så enkelt är det väl. =)

Intressantaste att se blir ju dock försäljningen på Viper och ZR/XF 7000. =)