Köra på bakrullen?!

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Jag vet inte ifall det abra är jag som har kompisar som kommer och ser döds nöjda ut och säger "fatta va långt jag körde på bakrullen igår". Första gången brydde jag mig inte men nu har jag i mitt stilla sinne börja iriitera mig. Så nu till min fråga.. Är det bara jag som vill se fler som kör på framrullen? de e vad jag kallar läckert

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Hallå? Vad var det första man lärde sig när man börjat cykla?
Klart att det är läckert att köra med fronten i luften, oavsett fordon, man blir ju nästan sugen på en REV bara för att dom verkar så sjukt lättresta!

Det här med framrullekörningen känns aningen svårare, ska det innebära att man bara har drivaxeln i snön?
Det närmsta jag kan tänka mig är dom som kör på såna här snowboard-rails (eller var det bara en trästock?) i nån tidig Slednecks eller 2SCS-film, då var det ju inte på snö men det är nog inte så mycket mer än drivaxeln som ligger mot underlaget...

Man kan också tänka sig dra upp skotern på skidorna, finns ett filmklipp från nån tävling där en kille gör det. Men det slutar med att han flyger över styret, det är nog inte helt lätt... :rolleyes:

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
henkew skrev:
Hallå? Vad var det första man lärde sig när man börjat cykla?
Klart att det är läckert att köra med fronten i luften, oavsett fordon, man blir ju nästan sugen på en REV bara för att dom verkar så sjukt lättresta!

Det här med framrullekörningen känns aningen svårare, ska det innebära att man bara har drivaxeln i snön?
Det närmsta jag kan tänka mig är dom som kör på såna här snowboard-rails (eller var det bara en trästock?) i nån tidig Slednecks eller 2SCS-film, då var det ju inte på snö men det är nog inte så mycket mer än drivaxeln som ligger mot underlaget...

Man kan också tänka sig dra upp skotern på skidorna, finns ett filmklipp från nån tävling där en kille gör det. Men det slutar med att han flyger över styret, det är nog inte helt lätt... :rolleyes:
Ha,ha...det finns nog bara ett fordon där det är åtmindstone teoretiskt möjligt att köra på framrullen,och det är en Larven! ;) Ja,Flextrac åxå kanske....:D

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Jadu nu började hjärnkontoret arbeta på full kraft.. Tänk er en larven med ungefär 100hk och RER.. sen en matta med ca 40mm kammar och full gas bakåt då borde man nog kunna få upp den på "framrullen" nån som har pengar och ork att bygga något dylikt? =)

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
Mikael_N skrev:
Vågar inte ens tänka på var styret kommer att hamna vid ett sånt försök. Geez, vicken nötknäpparhistoria det skulle bli.:eek:
Jadu men fixxar nån skotern så lovar jag att jag ska köra den! det kan fan va värt det! får väl sitta med 2 kuddar framför eller nått :D kan du tänka dig bilden? larven med baken i luften :D