kamhöjd AFS?

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
du kan ha hur höga kammar som helst men mattan måste gå fri vid främre kyl och at den inte tar i bandtunneln men jag själv har en camoplast med 32mm men först vad har du för arctic cat så länge inte kammarna inte tar i främre kyl och i bandtunneln mät vid främre kyl vid en kam på orginal mattan då får du fram hur höga kammar men rekomenderar ej så höga kammar eftersom för höga så blir det högre bränsleförbrukning och mattan går tungt =motorn får arbeta hårdare vilket också medför risken att gå varm men skaffa isrivare samtidigt som du köper mattan å kylmantlarna får snö sprut = bättrekylning eftersom en hög kamsmatta ger sämre kyl på en äldre skotersjälv kör jag på en camoplast ripsaw matta med 32mm kamhöjd men då sitter den på en wildcat och isrivare som sitter i boggien för kylning för bakre kyl och fungerar perfekt bra grepp men har också dubbat för bättre ax och inbromsning wildcat 700-92

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
du kan ha hur höga kammar som helst men mattan måste gå fri vid främre kyl... osv osv
ja, det var det jag menade, hur höga kammar man kan ha utan att det tar i...:aetsch:
Sen har jag ju skrivit att det är en Wildcat med AFS chassie, :stupid:

Jag tänkte bara om nån visste så är det lättare att de berättar, än att jag ska hålla på att mäta och grejja.:)

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
original så är kammarna 19 mm så en 32mm högkamsmatta går utmärkt har själv en 32mm högkamsmatta på min wildcat den får du dit utan problem