Klackar i boggin, F7

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Tjena, jag vet att detta tagits upp tidigare men är det farligt att köra utan klackarna i boggin ja eller nej? :confused:

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Tackar för ett sånt snabbt svar, då åker dom bort imorn! Måst man spänn boggiedämparna nå mer eller äre bara mata?

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de 'r bara å åka , de är mindre farligt enligt mig , en arcticmekaniker sa att boggieskenorna sprack betydligt oftare med den mekaniska stoppen där , ja tror att de kan ligga ngt i det

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Den lyfter skidorna betydligt mycke mer, blev mycket bättre när man åkte i lössnö (och om man vill åka på rullen 24/7 =) ) , men den blir lite nervös efter leden då den inte styr 100 så du får hålla igen på gasen om du ska leda =) .
Blev roligare skoter för friåkning i mitt tycke iaf, tänk på att du ska spänna fjädrarna bak en snäpp bara, den kommer upplevas som mjukare nu då de främre dämparna inte "hjälper" till så mycket längre.

... suck ångrar än idag jag sålde min, fasiken så skoj skoter =)

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Haha de låter ju bra! ska testa till helgen, Jag har ju även 44as attack 20 matta, m7 drevning och ett variatorkit av pf racing så den kommer nog resa! :D

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Haha de låter ju bra! ska testa till helgen, Jag har ju även 44as attack 20 matta, m7 drevning och ett variatorkit av pf racing så den kommer nog resa! :D
ungefär som den setup jag körde på min f7:a blir en mycket kul skoter för lek då.
jag satt även i heavyduty fjäderspännare bak för att kunna justera fjädrarna lite hårdare med gott resultat.
Är det supertipp vikter i pf:s kitt ? körde sådana i min med mycket gott resultat

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
jag tror de är supertipp vikter i pf;s kit, han håller på att montera det nu så jag får se när den blir klar:)
Jo den kommer bli grymt rolig att leka med i vinter:D

SamAlone

Aktiv medlem
16 jan 2012
86
1
6
Lånar tråden lite, för en noob men vad exakt menar ni med klackar? sen kommer min följd fråga, är det enkelt ta bort? //Ny F7 ägare

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
Lånar tråden lite, för en noob men vad exakt menar ni med klackar? sen kommer min följd fråga, är det enkelt ta bort? //Ny F7 ägare
två gummi kuddar just framför vändhjulen. busenkelt att ta bort bara en bult på varje kudde. jag tyckte också det vart bättre efter att jag tog bort mina iaf

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Tog bort dom på min F6a som jag hade för några år sedan, och det blev som flera andra har nämnt en mycket roligare skoter. Det negativa var dock att balataremmarna gick av efter ett tag.

SamAlone

Aktiv medlem
16 jan 2012
86
1
6
hmm har då inga gummikuddar i min förutom några som sitter mitt på boggie skenan då, svårt att tro att det är dom du menar ;) finns det någon bild på detta?

SamAlone

Aktiv medlem
16 jan 2012
86
1
6
Kan ju vara så den hade ju gått i fjällen skotern, men försöker hitta vad dom heter, är det "Block, Rear Arm Coupler" som vi pratar om? har nämligen tomma skruv hål i boggieskenan vid mattsträckarna..

Hittade nu i kartongen som följde med skotern ett par fyrkantiga hårda plast bitar med en bult rätt igenom, så dom finns då om jag vill sätta tebax dom! Men vad bra då fick man det utrett ;)

En liten fundering då, detta lär väll påverka funktionen för bakre dämpare?

Last edited: