Klackar i boggin, F7

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Har kört lite idag utan klackar, vad kan man göra för ännu mera res, hur ska man ha dämparna ställda?

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Det man brukar säga om dämparna när man tar bort klackarna är ju att istället för att båda dämparna(främre och bakre boggiedämparen) arbetar tillsammans kommer dom nu arbeta var för sig så att säga.
Så om man tycker man får sämre dämpning ska man sätta tillbax dom :)

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Jo det har jag fattat, men jag undrar om det blir mer res om man spänner främre boggiedämparen mer?
:)

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
[video=youtube;Kqb5_9dQvMQ]http://www.youtube.com/watch?v=Kqb5_9dQvMQ[/video]
Min f7a utan klackar, m7 drevning v kit 44as matta å ändå reser den inte:/ Blir galen! Främre dämparen nästan max spänd! Nå brukar dom väll resa mer än såhär?

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Kanske var lite otydlig men jag fattar inte varför den inte kan kan hålls kvar uppe utan slår ner såfort
Sånna res vill jag kunna göra [video=youtube;H7cAqHEDLmU]http://www.youtube.com/watch?v=H7cAqHEDLmU[/video]

Hur reser era f7or?

Last edited:

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Har inte släppt nånting på balatan, Men man tycker att de borde resa utan att man gör det..
Hur ska bakre dämparen vara ställd? hård eller mjuk?

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Vaddå mer motor, 135-140 hk borde räcka, skotern går ju som ett troll , alla andra som har f7or reser ju åxå. tycker de borde sitta i boggin då..

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Jag har märkt att min f7a är väldigt mjuk i boggin, jag tror dämparna är goode slut, ska renovera till sommaren kan det ha någonting med saken att göra?

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Jag har märkt att min f7a är väldigt mjuk i boggin, jag tror dämparna är goode slut, ska renovera till sommaren kan det ha någonting med saken att göra?
Om bakre boggiedämparn är slut så är det bara fördelaktigt då det kommer till rulle åkning. Ett hett tips är också att trimma mera och framförallt ÄTA MERA MAT, det har jag gjort, funkar klockrent :)