Knackar på tomgång

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Röck bort variatorn och höll tummarna medans man drog men tyvärr.. samma oljud finns kvar :bawling: dock lite mildare men om det var för att man inte körde den varm eller så vet jag inte.

Om man vrider variatorn fram och tillbaka hörs ett visst klockljud (som det alltid gör på 2t motorer vad jag vet) men vet inte om det lever om lite mycket kanske på min, har det på film så kan lägga upp det så fort jag kan.

Kom även att tänka på det när jag stod där, jag tappade ner en lång bits till en mejsel när jag höll på byta munstycken i fjällen dvs sista veckan man körde med den men inte kan det vara den som skramlar så hemskt :p

Last edited:

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
hmm, är det verkligen omöjligt? :D tycker iaf du ska kolla upp det då det var sista turen :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Funderar stark på att leta åt den med så j*vla trång att komma ner under motorn :p men tänk va underbart om det är problemet :hahaha:

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Tyckte min gamla 600 lät så där när det var dags för ramlager byte, men har skotern glidit knappt 300mil så borde det inte vara det. Ska du ändå isär med motorn om du inte får bort oljudet så är det kanske ändå dags att kolla upp ramlagrena