Jo, men va tvungen o testa byta fuggar då den ikke starta. (utslutnings metoden)..kanske ska använda bestyckningen som satt tidigare, eftersom det är micke nordström som kommit fram till den bestyckningen? känns som en idé i alla fall..... :ciao:
Mjo, där nånstans börjar jag oxå tänka..Det där låter som en klockren beskrivning av ett elektriskt fel!
Gasarnas bestyckning kvittar i det här läget, iaf så länge de ser till att leverera soppa.
Stiften blir väl blöta när den vägrar starta?
Kolla din nya stator att allt är okej runt den till att börja med.
Mjo är väl måtligt less, får väl trösta mig att det är pissigt före...Fan va trist när det *****s
Nja har väl snacka lite affärer med honom, men han verka för skum så jag avböjde mig för att förhandla med honom!Okej. trist iaf...
OT. kände du killen med huven?
Rätt bra plan!Nja har väl snacka lite affärer med honom, men han verka för skum så jag avböjde mig för att förhandla med honom!
Spelar ingen roll hur hattarna sitter.. alla tänder samtidigt oavsett kolvläge,, nån kan juh ut o bekräfta detta som har en redtop.. det funkar på min iaf =PMjo, där nånstans börjar jag oxå tänka..
Min tanke är tändhattarna sitter på fel stift :hmmmm2: (fel tändordning, OM de har någon betydelse på 3D tändnign)
De jag kopplat in (som rör tändsystemet) är Varv räknare o ljus... Stiften bli väl inte direkt blöta när jag drar o den inte startar.. (Den är ju fel instäld på lågfarten!)
Inte i detta fall då Rasmus åker en nyare redtop med 3d tänding som tänder varje spole för den specifika cylindern.Spelar ingen roll hur hattarna sitter.. alla tänder samtidigt oavsett kolvläge,, nån kan juh ut o bekräfta detta som har en redtop.. det funkar på min iaf =P
TORS är förbikopplad sedan länge..Elfel.
På förgasarna, vid gasvire infästningen sitter det en elkontakt.
Dra isär kablarna och koppla ihop dom. Dom från förgasarna ska kopplas ihop med varandra och dom från styret (gashandtaget) ska kopplas ihop.
Denna kontakt är en säkerhets detalj isället för nödstopp. Påverkar tändningen vid gas häng.
Där är troligen felet.
Men din skoter går fortfarande som en påse nötter.
Jag har ingen koll. Det står inget om det. Har du pipor ?
I så fall kan 150 MJ vara rätt. Annars absolut inte.
143,8 2st och 1 st 145 är original.
Men du som bor i Arjeplog. Ska defenitivt inte ha större än 140 141,3
Troligen mindre.
* Lågfarten skall vara 50 med pipor. 45 utan.
* BRÄNSLESKRUVARNA under förgasarna SKALL vara utskruvade 1 varv.
* Flottör bryggan SKALL ligga helt vågrätt med flottörhus-lockets tätningsyta. Justera genom att bryta lite med en radiomejsel i flottörbryggan.
När du lika har lös förgasarna för att kolla/justera bränsleskruvarna och flottörbryggan. Rengör. Dessutom, kolla så du inte har beläggningar i munstyckena.
Kör man på OK/Q8 bensin så bildas ett vit "pulver" av kondensvattnet. Tillsatsen som är istället för bly. Reagerar med vatten och blir till en mjölk innan den torkar till ett vitt "pulver".
Detta kan täppa igen munstycken framför allt under sommaren, då dom flesta inte använder skotern. Vilket jag tycker är slöseri.
Lycka till
Bra då vet vi mer. Bender pipor. hmm
MJ 150. Ska vara ganska bra. Men med ljusgrå stift ska du gå upp lite mer.
152,5 och 155 ska ge dig ljusbruna stift, vid 5-10 minusgrader. Två olika MJ rekomenderas. Men det kan funka med samma rakt av. Kolla stiften så dom är lika.
Lågfart: Med Bender pipor skall du upp till minst 50 helst 55.
Bränsleskruven under förgasarna SKALL vara 1 varv.
Att synkningen skulle ändra sig så den går dåligt, det är MYCKET ovanligt på en trippel yamma. Om man inte varit framme och skruvat innanför locken.
Inslag på 4000 rpm. Det är för lågt. Det är troligen därför du upplever att den går dåligt.
Byt fjäder i primären så du får upp inslaget till minst 4700 helst 5400. Då får du en helt ny motor.
Slutvarvet skall ligga på 8400 - 8800. Defenitivt inte mer med Bender pipor.
Dina andra fel är troligen ett elfel. Kolla kablar så det inte är någon som är skadad och ligger mot jord eller att en kabel är skadad vid en kontakt, med glapp som följd.
Givetvis kan det vara en tändspole också. Men kolla kablarna först.