Tjo, kom just inte efter att ha varit ute med en polare och undertiden vi var ute tvärdog motorn efter att ha pressat på led några hundra meter. Upptäckte då att kylarvätskan var väldigt väldigt låg vilket den inte var vid försäsongs fixen så troligtvis läcker det nånstans
Den startade iaf när den fått stå en stund så jag körde den till väg för bogsering men den hann nypa en gång till innan jag hann fram, denna gång körde jag långt och i utanförleden. Så risken är ju att något har tagit stryk så jag ska i första hand komptesta men hur mycket kan testet visa? Om kolven fått en spricka eller om kolvringen e körd kommer det garanterat synas på kompen eller måste jag riva motorn även om kompen är ok?
Den gick förövrigt på båda cylindrarna och stiften är gyllenbruna och torra så jag är rätt säker på att det är avsaknaden av kylning som ställde till det. Jävligt rolig kväll förövrigt, lyckades spräcka rutan för en ***** piss sak två minuter innan
Den startade iaf när den fått stå en stund så jag körde den till väg för bogsering men den hann nypa en gång till innan jag hann fram, denna gång körde jag långt och i utanförleden. Så risken är ju att något har tagit stryk så jag ska i första hand komptesta men hur mycket kan testet visa? Om kolven fått en spricka eller om kolvringen e körd kommer det garanterat synas på kompen eller måste jag riva motorn även om kompen är ok?
Den gick förövrigt på båda cylindrarna och stiften är gyllenbruna och torra så jag är rätt säker på att det är avsaknaden av kylning som ställde till det. Jävligt rolig kväll förövrigt, lyckades spräcka rutan för en ***** piss sak två minuter innan