komp polaris xcr440 92?

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
Tjena! har lite problem me min polaris som ja köpte nyligen.. den starta bra när ja va å kolla på den men när ja kom hem å skulle dra igång den så va den trög som faan att starta, å nu startar den inte alls :( det är gnista å den får soppa, ja kollade kompen idag med klocka 6,2/6,0kg kompressions tryck, ja tycker det låter mest som en bäbis fis!! eller ska de va så lite..?

enligt förre ägaren ska den vara nyligen renoverad borrad nya kolvar osv.. motorn ska tydligen vara trimmad av Hotseat performace..

Gunde

Välkänd medlem
1 jan 2000
775
4
18
Luleå
6kg lät lite men de var inte stor skillnad mellan cylindrarna. de skilljer mellan olika komp.mätare, jag tror inte att du tappar komp när den bara står på ett släp...
Har du provat me nya stift??

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
har bytt stift men det är samma problem.. ja provade åxå kompet på polarens yammaha 700 å den visade 8,5kg likaså min gamla lynx 8,0kg med samma mätare

R

Robin

kompet ska vara minst 7kg och var så jämt som möjligt. vill du ha högre komp kan du ju tex plana toppen.

fiskvik3300

Välkänd medlem
5 jan 2006
272
0
16
Fiskvik / Bergsjö
ja minst 7kg låter rimligt.. ja gjorde komptest igen nyss, pytsa i lite olja innan å drog runt nåt varv (ca 1 tsk olja) nu blev kompet på hö nära 8kg å vä 7,5kg..!!

om motorn vore tät utan olja i borde trycket inte öka lika mycket me en skvätt olja i cylindrarna tycker jag!