konstigt ljud i srx

joorå

Välkänd medlem
28 sept 2007
118
0
6
rätansbyn
bytte matta på min srx för ett tag sen, och efter det så har det blivit nåt skorrande ljud när man kör ca. 10-20 km/h. men kör man fortare så försvinner det direkt. först trodde jag att ljudet kom ifrån kedjehuset, men där verkar allt som det ska.. rivit ur boggien och gått igenom den också, nybytta drivaxellager... mattan är tillräckligt spänd.. det är svårt att höra varifrån ljudet kommer, men det verkar som det kommer från när metall/glidklackarna på mattan går mot slidesen. kan det vara nåt fabrikationsfel på mattan?

det är en ripsawmatta av nåt konstigt fabrikat, står inget märke på den och jag fick den billigt...
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
det är väldigt svårt att tyda hur nån annan uppfattar/säger ett skorrande ljud är, varifrån det kommer o.s.v..

är ljudet hårt eller mjukt? metalliskt?
skorrar det "fort" eller långsammare?

o.s.v.

känns vibrationer i chassiet?

kan vara mattan som ger ljudet om det är nåt billigt inte fullt lika bra kvalla som det borde vara. det finns andra sorteringen på mattor oxå...
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
jag har också bytt till en ny matta på min srx,och jag har samma ljud. låter som att det är några brickor som ligger och vibrerar mot något. men har inte hittat något som är löst. så är det någon som vet vad det är?
 

joorå

Välkänd medlem
28 sept 2007
118
0
6
rätansbyn
det är väldigt svårt att tyda hur nån annan uppfattar/säger ett skorrande ljud är, varifrån det kommer o.s.v..

är ljudet hårt eller mjukt? metalliskt?
skorrar det "fort" eller långsammare?

o.s.v.

känns vibrationer i chassiet?

kan vara mattan som ger ljudet om det är nåt billigt inte fullt lika bra kvalla som det borde vara. det finns andra sorteringen på mattor oxå...
ja, det är ett hårt skorrande metalliskt ljud, låter ganska högt, men det blir inga vibrationer och dyl...