Kul påsk

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
Påsken började som vanligt me otur Fredagen Han man 2km sedan var påsken slut!...

Kom fram till mina polare o dom fråga va de var som ran från skotern.. suck. tydligen så gillar den inte glykol längre o felsökningen sattes igång fort. lättare sagt än gjort o hitta felet efter ett tag hemma så hitta vi tydligen felet vattenpumpspackningen! laga fyllde system o lufta men samma fenomen!. vart till o lasta o åka till handlaren me skotern suck snacka om trisst påsk

skoter ca 50mil polaris 600rr 08.. hoppas påsken var bättre för er !

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Nej fy sånt är inte kul, själv har man skotern stående i garaget då impllern i vattenpumpen är slut, tar några veckor å få en sån från finnlad... Påsken är inte en högtid för alla.. Men men, kommer en till sesong :)

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Ja du är inte ensam, körde sönder drivaxellagrena i förrgår sen då man började plocka isär..... inte ens kul, oljan i kedjehuset såg ut att vara från fabrik, när jag skulle kolla vad det var för lager till drivaxeln satt det inte ens nåt lager där.:stupid: Så nu har man beställt nya delar för några tusen, får komma igen nästa säsong.

Snotrik

Välkänd medlem
4 feb 2008
200
0
16
34
Byske
Jo hadde en dålig påsk jag med,fjällresan blev inställd pga krockad bil :bawling: . Sedan blev drivaxellagret mot sekundäran blev bokstavligen pulviriserat. Det fanns inget lager kvar, bara låsningen och banan var kvar... Broms beläggen var också borta. Trodde att det var mycket kvar men det var bromscylindrarna som var framme och massvis av broms vätska. Nä påsken tillbringades hemma i uthuset och i telefånen i jakt på delar :argh: . Tur att fjällresan blev inställd annars hade skotern väll stannat på en topp fjälltopp flera mil fråm civilisationen. :p

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Polaris dragon 700 -08, 40mins åkning på crossbanan med dämparna, sen på väg hem så börjar dämparna läcka, så den var som en cykelpump :( så det var den påsken ;S och den har gått 100mil

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Låter som om du också råkat ut för vattenpumpspackningen på IQ RR. Jag råkade också ut för det, som tur var inte på påsk utan några veckor innan! Hade kört 65mil då

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Låter som om du också råkat ut för vattenpumpspackningen på IQ RR. Jag råkade också ut för det, som tur var inte på påsk utan några veckor innan! Hade kört 65mil då
Är det ett vanligt problem på dom ? Har hör många som har råkat ut för samma sak..

Hasse82

Aktiv medlem
28 okt 2007
86
0
6
krokom
Sesongen över!!. tydligen va de inte packningen som jag hoppades på o även dom trode!. tydligen e de blocket som e sprucket. suck suck jaja bättre lycka nästa seson då!!

njeese

Välkänd medlem
2 jan 2008
442
1
16
kalix
www.pixbox.se
jo den har varit okej men jag har haft haveri under vintern så 4 veckor stog den still och de värsta av allt de var när de var de bästa vädret men fick den iaf till gubb vädret de kunnde ha varit bättre:p

15 jan 2008
42
0
1
Ske-å
var ute och körde med min ext 550 92a och så smäller det till, lät som ett klassiskt rembrott men när jag öppnar huven ser jag att vevaxeln har gått av 7k åt h-vete

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ja påsken blev kanon även för mig, tog ledigt veckan efter påsk och tack vare det fina vädret blev det mycket åkning.

D

Deleted member 9532

Hade det också bra. Mycket fint väder och snö/is.
Här kommer ett smakprov: